مدیر کل چاپ و نشر کتب درسی:

مرجع اصلی فایل کتب درسی آموزش و پرورش است

مدیر کل چاپ و نشر کتاب‌های درسی گفت: فایل‌های موجود در سایت رسمی آموزش مرجع اصلی کتاب‌های درسی است و مطابق آخرین تغییرات اعمال شده در کتاب‌های درسی است.

لیدا نیک روش مدیر کل چاپ و نشر کتب درسی در گفتگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مرجع اصلی کتب درسی گفت: تغییراتی که در کتاب‌های درسی اعمال می‌شود با هماهنگی دفتر تامین و پژوهش کتب درسی است و امتیاز و محتوای آن در اختیار آموزش و پرورش است.

وی در ادامه افزود: برخی از سایت‌ها برای تبلیغات و بهبود وضعیت و داشتن برگ تاییدی برای کیفیت کتاب کمک آموزشی، از فایل کتاب‌ها در سایت خود استفاده می‌کنند که تایید شده نیست و این سایت‌ها مجوزی ندارند.

نیک روش خاطر نشان کرد: تنها مرجع رسمی فایل کتاب درسی در سامانه Chap.sch.ir می‌باشد که برای دانش‌آموزان و افرادی که قصد پژوهش روی کتاب‌های درسی دارند، قابل دسترسی خواهد بود. 

مدیر کل چاپ و نشر کتب درسی علت این امر را صحت کامل اطلاعات موجود در سایت مذکور دانست و گفت: در واقع آخرین نسخه فایل کتاب درسی در سایت قرار گرفته است اما ممکن است فایل الکترونیکی سایت‌های دیگر مطابق با آخرین تغییرات نباشد چرا که گروه‌های درسی بعد از اعمال هر تغییری، در هر فصل فایل را روی سایت قرار می‌دهند و مشخص نیست سایت‌های دیگر کدام نسخه را در سایت منتشر کرده‌اند. 

نیک روش در خصوص برخورد با متخلفان گفت: در مرحله‌ی اول تذکرات به صورت شفاهی داده شده است و در صورت ادامه این تخلف، از راه‌های قانونی با این سایت برخورد جدی‌تر خواهد شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار