باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد /

چه کسی به داد مردم سیل زده رسید؟!

مردم حادثه دیده در کنار از دست دادن عزیزانشان در پی سیل و طوفانی غیر منتظره، غم خسارات چندین میلیونی به منازلشان که گاهی صد در صد تخریب شده بود را نیز داشتند.


شمار مفقودین سیل محور کرج- چالوس به 12 تن رسید؛ خسارت 20 میلیارد تومانی به سیل سیجان و طالقان در البرز؛ لحظه فرو ریختن یک ساختمان 3 طبقه بر اثر سیل سیجان و ده ها تیتر جانگداز دیگر، 28 تیرماه امسال بر صفحه خبرگزاری ها نقش بست و اهالی روستای سیجان مازندران فردای آن روز را با صبحی سیاه آغاز کردند. چرا که در کنار از دست دادن عزیزانشان در پی سیل و طوفانی غیر منتظره، غم خسارات چندین میلیونی به منازلشان که گاهی صد در صد تخریب شده بود را نیز داشتند.

* تمام منازل روستای سیجان به خواست خداوند بیمه حوادث شدند

3 روز از واقعه سیل روستای سیجان می گذرد و اهالی روستا آماده می شوند تا اولین جان باختگان سیل را به خاک بسپارند.

سیده معصومه طباطبایی دهیار روستای سیجان در مراسم خاک سپاری اعلام می کند، تمامی خانه های آنها تا مرز 50 میلیون تومان بیمه حوادث است تا نگران هزینه بازسازی منازلشان نباشند.

به گفته طباطبایی بیمه منازل روستاییان وظیفه هر دهیار است، البته او این اقدام خود را لطف خداوند می داند و وظیفه شناسی خود عنوان نمی کند.

او آبان سال گذشته تصمیم می گیرد هر خانه را با 15 هزار تومان با بودجه دهیاری به مدت یک سال بیمه حوادث کند و چون این اقدام را وظیفه خود می دانسته است، در این باره با کسی صحبت نمی کند.
 
 
*بیمه حوادث دل روستاییان را شاد کرد

با اعلام این خبر در روستا اهالی از اقدام این دهیار بسیار خرسند می شوند و پس از یک واقعه  سخت و جانگداز روحی دوباره به روستا بخشیده می شود.

عباس نجفی از اهالی روستای سیجان نیز از خسارت دیدگان این سیل است. او می گوید اهالی روستا همه از این واقعه ناراحت بودند. غم از دست دادن عزیزان، خسارت خانه ها، خسارت روستا و ... همه را در شوک فرو برده بود، ولی اعلام این خبر آرامش را به روستا بازگرداند و دل اهالی روستا را شاد کرد.

*مسئولی وظیفه شناس در کنار مسئولینی که ضعف های خود را نپذیرفتند

سیل و طوفان 28 تیر امسال که البته با پیش بینی دقیقی همراه نبود، در تعدادی از نقاط کشور خسارات بسیاری را بر جای گذاشت و در نهایت نه تنها مناطق سیل زده به خوبی مدیریت نشدند و امداد رسانی بسیار ضعیف انجام شد، بلکه هیچ یک از سازمان های مربوطه این ضعف را نپذیرفتند.

در این میان سیده مریم طباطبایی دهیار وظیفه شناس روستای سیجان در کنار دردهای جبران نشدنی اهالی روستایش ، برای آنان خاطره ای زیبا آفرید و مسئولین کشور را نیز از این اتفاق خرسند کرد و بار دیگر حس مسئولیت پذیری را در جامعه ما زنده کرد.

طباطبایی پس از گذشت حدود یک هفته از سیل، وضعیت روستای سیجان را بسیار مطلوب ارزیابی می کند. او از استاندار و فرماندار استان مازندران تشکر می کند و می گوید: به لطف این عزیزان روستا در این مدت هیچ گاه با مشکل آب آشامیدنی و به مدد هلال احمر با مشکل غذا مواجه نبوده است و تا بر آورد خسارات و تعمییر خانه ها، اهالی روستا در خانه های یکدیگر زندگی می کنند.

سیل و وقایع طبیعی غیر منتظره عواقب جانی و مالی ای را با خود به همراه دارند که شاید تا سالیان سال گریبان گیر مردمی باشد که با این وقایع مواجه بوده اند، اما حضور پر رنگ مسئولینی وظیفه شناس می تواند آبی بر آتش دل های مردم باشد.


انتهای پیام /
برچسب ها: سیل ، سیجان ، طوفان ، دهیار ، بیمه ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمیه علیزاده7322
۱۵:۰۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
من نماینده بیمه ملت هستم پارسال یکی از شهرهای شمالی پوشش اتش سوزی-این پوشش شامل حریق انفجار وصاعقه به عنوان پوشش یا کلوز های اصلی. سیل وزلزله و...کلوز های فرعی-روبرای تمام منازل خریده بود الان با وجود این سیل نقش بیمه پررنگ تر میشه
Iran (Islamic Republic of)
moslem
۲۳:۱۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
قربون حکمت خدا برم که نمیزاره کسی که گناه کرده قسر در بره
Iran (Islamic Republic of)
moslem
۲۳:۱۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
قربون حکمت خدا برم که نمیزاره کسی که گناه کرده قسر در بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
من موندم این بنده های خدا که خانه ساختند این مجوز ساخت همین سازمانهای دولتی دادند حالا خراب شد خانه شان دیگه هیچ سازمانی زنده نیست کمک کند آخر بدون مجوز که نمی شد این همه سال خانه هایشان باشد کسی نرود خراب کند حتما مجوز ساخت حریم رودخانه داشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
خانم دهیار واقعا دست شما درد نکنه از اینکه بفکر اهالی روستا بودید
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۰:۰۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
بیمه چه ارتباطی به خداوند داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
انسان مومن هر لطفي را از سوي خدا مي‌داند و مي‌بيند و هر بدي را از خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
یعنی قبل از حادثه بیمه بودن؟
آخرین اخبار