مشاور مدیرکل آموزش و پرورش خبر داد

کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی و متوسطه

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش تهران از کمبود آموزگار در مقطع ابتدایی و دبیر مرد در مقطع متوسطه در تهران خبر داد.

مسعود ثقفی، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش تهران در گفتگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص تامین نیروی انسانی و وضعیت آن در مدارس تهران گفت: در حال حاضر با کمبود نیروی انسانی در برخی مقاطع رو به رو هستیم که این مقاطع شامل آموزگار خانم و آقا در ابتدایی و دبیر مرد در مقطع متوسطه است.

وی در ادامه افزود : برای رفع این کمبود‌ها تهمیداتی هم اندیشیده شده است که می توان به این موارد اشاره کرد، در صورت امکان همکارانی که در شرف بازنشستگی هستند‌، به ادامه فعالیت مشغول باشند و هم چنین اقدام بعدی خرید خدمت از مدارس غیر دولتی خواهد بود تا این کمبود تا حدودی جبران شود.

ثقفی خاطر نشان کرد : امسال 6 هزار نیروی در شرف بازنشستگی داریم که از این تعداد برخی در صورتی امکان و فقط در ردیف شغلی آموزگار و دبیر مرد ادامه فعالیت می‌دهند.

وی ادامه داد: در مقطع متوسطه نیروی مرد کمبود داریم و برای معلمان خانم این مساله وجود ندارد اما آموزش و پرورش در هر دو جنسیت با کمبود جدی مواجه است.

ثقفی خاطرنشان کرد: این مشکل کمبو‌د نیرو در تمامی مناطق شهر تهران وجود دارد و محدود به منطقه‌ی خاصی نمی‌شود.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش گفت‌: سهم معلمان برای فعالیت در هر نقطه کشور براساس دستورات وزیر آموزش و پرورش و دستورالعمل آزمون استخدامی تعیین می‌شود و در این میان سازمان آموزش و پرورش تهران دخل و تصرفی ندارد و هم چنین نسبت به جذب نیرو هم نمی‌تواند اقدامی داشته باشد مگر اینکه با مجوز سزمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
بلاتکلیف ورودی 93
۱۶:۱۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
سلام .لطفا تمام تلاشتون رو برای مصاحبه و پیگیری مشکلات احکام استخدامی دانشجویان ورودی 93 با اقای فانی و اقای نوبخت انجام بدین .
-
دانشجو
۱۶:۰۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
وضعیت احکام استخدامی دانشجو یان ورودی 93 چطور شد 12000دانشجو بلاتکلیفن.
آخرین اخبار