قیاضی در گفت گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گزارش فروشی به چه قیمتی؟/رشوه یک میلیون دلاری احمد شهید خیلی چیزها را زیر سوال می‌برد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: هدف اصلی عربستان از این اقدامات زیر سوال بردن اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی است.

"سید جلال فیاضی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  با توجه به افشاگری سایت ویکیلیکس در مورد پرداخت رشوه از سوی عربستان به نماینده شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، گفت: اینکه گزارش‌های یک گزارشگر با رشوه تغییر کند و سمت و سویی خاص بگیرد اصل بی‌طرفی سازمان ملل را زیر سوال می‌برد.
 
وی ادامه داد: صرف نظر از این افشاگری‌ها ،شیوه‌های کاری شورای امنیت و حقوق بشر سازمان ملل زیر سوال بوده و است. از ارتباطات این شوراها با گروهک تروریستی منافقین و همینطور گزارش‌های بسیار متناقضی که در گذشته منتشر شده بود می‌توان به عنوان مصداق‌های بازر بی‌طرف نبودن این شوراها نام برد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی افزود: شورای حقوق بشر به هیچ وجه عادل نیست و این افشاگری می‌تواند معادلات سیاسی را تغییر دهد و به همگان ثابت کند که اصل ساختار شورای حقوق بشر همراه با فساد است .ایران باید از این فرصت ایجاد شده استفاده کند و خواستار تعلیق احمد شهید شود که سالهاست با دارا بودن ارتباطات مشکوک سعی در پرونده‌سازی بر ضد ایران دارد.

فیاضی در ادامه گفت: سازمان‌های جهانی بدلیل ارتباطاتی که با قدرت‌های بزرگ دنیا دارند استقلال و بی‌طرفی خود را از دست داده‌اند و از خط مشی‌ء اصلی خود منحرف شدند، نمونه بازر این گفته‌؛ شورای حقوق بشر سازمان ملل است که بعنوان اهرمی برای آمریکایی‌ها به منظور رسیدن به اهداف بلند مدت و کوتاه مدتی که در کشورهای جهان در نظر دارند، شناخته می‌شود، در شورای حقوق بشر سازمان ملل "حقوق بشر" هیچ معنایی ندارد زیرا اگر حقوق بشر مدنظر بود مسئله رژیم صهیونیستی و جنایات اخیر عربستان در یمن مورد اعتراض این شورا قرار می‌گرفت. این نهاد بین‌المللی بدلیل وابستگی به قدرت‌های بزرگ و ارتباطات مشکوکی که دارد بطور کامل ماهیت بی‌طرفی خود را از دست داده است.

وی تصریح کرد: ضرورت ایجاب می‌کند که در ساختارهای کلی و جزئی این نهاد بین‌المللی تغییرات اساسی ایجاد شود و خط مشیء این سازمان تغییر کند و بعنوان سازمانی مستقل و بدون دخالت‌های دولت‌های بزرگ به فعالیت ادامه دهد.

فیاضی در پاسخ به این سوال که هدف عربستان از دادن رشوه به احمدشهید چه بوده است و آیا می‌توان این امر را اعلام جنگ عربستان به ایران دانست پاسخ داد: با توجه به موقعیت جهانی و منطقه‌ای ایران ،عربستان ایران را اصلی‌ترین رقیب منطقه‌ای خود می‌داند و از هیچ ترفندی برای مقابله با ایران چشم پوشی نمی‌کند .منطق ایران منطق غدیر و قابل دفاع است. عربستان یکی از بزرگترین نقض کنندگان حقوق بشر در جهان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف اصلی عربستان از این اقدامات زیر سوال بردن منطق و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی و تلاش در مسیر حذف ایران بعنوان اصلی‌ترین رقیب منطقه‌ای خود است.

گفتنی است سایت ویکیلیکس طی روزهای اخیر با انتشار اسنادی از پرداخت رشوه یک میلیون دلاری عربستان به احمدشهید نماینده شورای حقوق بشر سازمان ملل برای تهیه گزارش مقرضانه از وضعیت حقوق بشر در ایران خبرداد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار