نشست مؤسسین، شورای تاسیس و دبیران «خانه متخصصان سینما، تئاتر و فیلمسازی» با رویکرد ارتقاء سطح کیفی

نشست مؤسسین، شورای تاسیس و دبیران «خانه متخصصان سینما، تئاتر و فیلمسازی» با رویکرد ارتقاء سطح کیفی فعالیتهای خانه برگزار شد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست مؤسسین، اعضای شورای تأسیس و دبیران خانه متخصصان سینما، تئاتر و فیلمسازی با حضور  سید محمد میثم بصام تبار (رئیس اداره صنوف وزارت کشور)،  امین زندگانی (عضو هیئت مؤسس و بازیگر)، موسی قربان زاده سوار (طراح مقدماتی و بانی تأسیس خانه) مسعود حیدرخانی (دبیر اجرایی و منابع انسانی و عضو هیئت مؤسس)، محمدرضا شاهمردی (عضو هیئت مؤسس و مدیرعامل خانه تیاتر طراوت)، محسن بابایی (دبیر آرشیو)، وحیدرضا بیات (عضو هییت موسس و دبیر سینمایی)،سید محمود جزایری (عضو هییت موسس و دبیر اداری ) سهیل سالمی (عضو شورای تاسیس) محمد معتمدی (دبیر حقوقی)، محمدرضا رحمانی (کارگردان دلخون)، دکتر حسین معماری (عضو هیئت مؤسس و مدرس دانشگاه)، دکتر حمید قاسم زادگان جهرمی (عضو هیئت مؤسس و مدرس دانشگاه)، جمشید خوشدل (عضو هیئت مؤسس و مدرس دانشگاه) برگزار شد.

در این جلسه با رویکرد هدفمندی هرچه بیشتر خانه نظرات و پیشنهاداتی با توجه به موعد برگزاری اولین مجمع عمومی، هیئت مؤسس خانه متخصصان سینما، تئاتر و فیلمسازی را بر آن می‌دارد که به اهداف و علل شکل‌گیری خود پایبندتر و مستحکم‌تر باشد.

سید محمد میثم بصام تبار رئیس اداره امور تشکلهای صنفی وزارت کشور با توجه به صدور مجوز خانه از طرف کمیسیون ماده 10 احزاب کشور و ضرورت توجه به جایگاه و ماهیت صنف شکل گرفته همدلی و دوری از اختلاف را امر بدیهی دانست و گفت: "یکی از عامل‌های تأثیرگذار در نیمه فعال و غیر فعال بودن صنوف و تشکل‌های مختلف نبود همبستگی و هم رأی بودن است عدم موضع‌گیری  و ارتباط مساعد با همه و تعامل با صنوف ضرروتی انکارناپذیر است."

وی خاطر نشان کرد با توجه به نظر مساعد و نگاه حمایت کننده ریاست جمهوری مراحل خصوصی سازی و استفاده از نظرات تشکل‌ها، صنوف و کاردانان حوزه‌های مختلف تخصصی می‌توان آینده موفقی را برای خانه متخصصان سینما، تئاتر و فیلمسازی رقم‌زد.

بصام تبار در ادامه اعضای خانه را به فعالیت زیاد تشویق و پیشنهادات تأثیرگذاری را ارائه کرد. ایجاد کمیته آموزشی، شکل‌گیری انتشارات، داشتن پایگاه پژوهشی و توجه به مسائل رفاهی، آسایش و حمایت از اعضای خانه را امری مهم دانست و گفت:"هرکس که در این صنف فعالیت می‌کند باید احساس امنیت داشته باشد و در این خانه معنای خانه محقق شود."

امین زندگانی (عضو هیئت مؤسس و بازیگر) در پی نکات قابل توجه همدلی و همبستگی ارائه رتبه‌بندی و درجه در خانه را ضرورت دانست و عنوان کرد که میبایست یک  پژوهشگر  با سابقه درخشان با یک تازه دانش آموخته ارجمند در یک سطح نباشند و باید در خانه درجه بندی و رتبه بندی تحقق گیرد.

زندگانی با توجه به شرایط موجود در عرصه سینما و تئاتر پیشنهاداتی برای رفاه هنرمندان از سوی خانه مطرح کرد. ایجاد تعاونی، صندوق حمایت از تولیدات آثار، اصلاح مفاد درسی تخصصی، توجه حقوقی به قراردادهای هنرمندان از این دست بود.

وی در ادامه تشکیل و برگزاری دوره‌های آموزشی برای افراد فعال در عرصه سینما و تئاتر که تحصیلات آکادمیک ندارند را مطرح کرد و معتقد بود خانه متخصصان سینما، تئاتر و فیلمسازی باید با سایر اصناف هارمونی و همنوایی داشته باشد.

دکتر حمید قاسم زادگان جهرمی (عضو هیئت مؤسس و مدرس دانشگاه) در این نشست تأکید به حضور فعال دانش آموختگان علمی و کاربردی را داشت و معتقد بود تحصیلکردگان این دانشگاه باید حضور پر رنگ‌تری در جشنواره‌ها داشته باشند و باید انگیزه‌ها تقویت شود.

محمدرضا شاهمردی (عضو هیئت مؤسس ونویسنده و کارگردان تیاتر) با تأکید بر تدوین یک سند چشم انداز طولانی مدت گفت: "کار آموزشی و استفاده از ابزار سینما و تئاتر برای آموزش به نونهالان و نوجوانان می‌تواند هم موجب درآمدزایی برای دانش آموختگان سینما و تئاتر شده و هم نسل آینده را تبدیل به نسلی آشنا و علاقمند به سینما و تئاتر کرد. وی تصریح کرد ارتباط با اقشار مختلف اجتماع، حرکت‌های حاشیه و توجه به آموزش می‌توان ما را به تحقق اهداف بلند مان نزدیک‌تر کند."

وحیدرضا بیات (دبیر فیلم و عضو هییت موسس) معتقد بود بوجود آوردن ساختاری مستقل که در آن فیلمسازی برای دانشجویان و نسل جوان منجر به هزینه‌های سنگین نشود و باید این هدف در قالب جشنواره‌ ی سینمای ارزان  در پیش رو محقق شود.

محسن بابایی (دبیر آرشیو) باور داشت که برای رسیدن به موفقیت در هر زمینه تحقیق و پژوهش شرط اولی است. به خصوص برای اجرایی شدن برنامه‌ها و ساختارهایی که برای ادامه راه این خانه در نظر داریم. مقدمه پژوهش در زمینه‌های مختلف می‌تواند ما را از اشتباهات گروهها و انجمن‌های مشابه دور کند.

دکتر حسین معماری (عضو هیئت مؤسس و مدرس دانشگاه) اعلام کرد اگر کسی سینما و تئاتر و کارگردانی خوانده ضرورتاً کارگردان و متخصص نیست و کارشناس است باید به مرحله تخصص رسید.

جمشید خوشدل (عضو هیئت مؤسس و مدرس دانشگاه) تأکید داشت خانه متخصصان باید سرآمد تمامی گروههای هنری در اخلاق باشد چرا که در اخلاق مداری تأثیرگذاری ما بیشتر خواهد بود. ما نیازمند فضای اخلاقی برای ایجاد همبستگی بین اعضا هستیم.

مسعود حیدرخانی (عضو هیت موسس و دبیراجرایی و منابع انسانی ) به تعامل با ارگانها،موسسات و مراکز هنری اشاره کرد و در خصوص پایگاه خانه گفت: باید فضایی برای ایجاد محیط آموزشی فراهم باشد.

در پایان موسی قربان زاده سوار (عضوهییت موسس و سردبیر) با توجه به اهمیت موضوع با پیشنهاد سعیدکریمی حقوقدان ممتاز ، قاضی دیوان عدالت اداری و  مشاور حقوقی خانه ؛ برای سومین بار جهت برگزاری اولین مجمع عمومی‌ »خانه متخصصان سینماتیاتر و فیلمسازی» با موضوع تصویب اساسنامه و انتخاب هئیت مدیره، از تمامی متخصصان (دانش آموختگان ویا...) عرصه سینماتیاتر و فیلمسازی کشور که متمایل به شرکت در رای گیری یا اعلام کاندیداتوری می‌باشند دعوت داشت تا؛ مدارک هویتی، دانش آموختگی یا تخصصی خود را به پل ارتباطی با آدرس (khane.motekhasesan.ctf@chmail.ir) برای بررسی، تایید و استعلام توسط هییت موسس، حداکثر تا ساعت 24 روز دوازدهم مردادماه سال جاری ارسال نمایند.

بانی تاسیس و طراح مقدماتی خانه افزود: چه بسا بعد از دریافت مدارک اشاره شده توسط هئیت موسس، بلافاصله فرم مخصوص برای متخصصان (دانش آموختگان و یا...) ارسال و بعد از تکمیل و عودت آن توسط ایشان، آدرس و زمان اولین مجمع عمومی از طریق پل ارتباطی مقرر شده اطلاع رسانی می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار