سمنان؛

درآمد گمرک استان سمنان 94 درصد افزایش یافت

در چهار ماهه امسـال 218 هزار و 536 تــن كـالا به ارزش 42 میلیون و 884 هزار و 566 دلار از اين گمرك به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیر کل گمرک استان سمنان از  افزایش94درصدی درآمد گمرک این استان در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.

 علی سعدالدین مدیر کل گمرک استان سمنان گفت: در چهار ماهه امسـال  218 هزار و 536 تــن كـالا به ارزش 42 میلیون و 884 هزار و 566 دلار از اين گمرك به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

وی از صادرات استان سمنان به مقصد 24 کشور جهان خبر داد و افزود: كشورهاي عراق، ترکمنستان، روسیه ،افغانستان، امارات متحده عربی، کره و … از جمله مقاصد صادرات این استان از ابتدای سال‌جاری تا کنون بوده‌اند.

 وی، متوسط ارزش دلاري هر تن کالای صادراتی این استان را در سال‌جاری 196دلار اعلام کرد و افزود: همچنین متوسط ارزش دلاري هر تن کالای وارداتی به گمرک این استان نیز 1954 دلار بوده است.

مدیر کل گمرک استان سمنان اضافه کرد: همچنین در چهار ماهه نخست امسال 8 هزار و 654 تن كالا به ارزش 16 میلیون و 910 هزار و 426 دلار از گمرك سمنان ترخيص شده،که عمده كـــالاهاي وارداتي شامل ماشين‌آلات خط توليد و اجزا و قطعات آنها ، مواد اولیه کارخانجای نظیر: پنبه شانه‌نزده حلاجي نشده، الياف تاپس اكريليك و لوازم مصرفی مانند فويل آلومينيم ، لامپ ال ای دی  شیلنگ سی ان جی و... بوده است.

سعدالدین ادامه داد: كالاهاي وارداتی استان از 14 کشور جهان شامل كشورهاي چین، ترکیه،ایتالیا،انگلستان، امارات متحده عربی، تایوان، قرقیزستان، اسلوونی به اين گمرك وارد شده است.

وی یادآور شد: واردات این استان در 4 ماه گذشته در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزني132درصد افزایش و از نظر ارزش دلاري 54 درصد افزایش را نشان مي‌دهد .

مدیر کل گمرک استان خاطرنشان کرد: گمرك استان در چهار ماهه سال 94 با احتساب ضمانت نامه‌ها مبلغ 58 هزار و    994 ميليون ريال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 94 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.