سالار عقیلی در رونمایی از آلبوم «سر هزار ساله»:

ترس ریزش طرفدارانم را ندارم

زمانی که تصمیم به ساخت آلبوم «سر هزار ساله» گرفتم بعد از دیدن نتیجه کارم در موسیقی مقامی و با شناخت سلیقه مخاطب در طول فعالیت 20 ساله‌ام مطمئن شدم که طرفدارانم بیشتر خواهند شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سالار عقیلی مراسم رونمایی آلبوم «سر هزار ساله» را برگزار کرد. این مراسم با تاخیر یک ساعته آغاز شد و سالار عقیلی بعد از شروع مراسم ضمن عذرخواهی از این تاخیر یک ساعته گفت: کاری را که با همراهی کیوان کیانیان آغاز کردیم قرار بود زودتر منتشر شود اما ماه رمضان و سفرهای من این امر را به وقفه انداخت. این اثر اولین کارم در زمینه موسیقی مقامی است که تنها با تنبور و مقام‌های آن اجرا شده است. موسیقی مقامی از کارهای مشکلی است که ما برای اجرای آوازآ تمرینات زیادی کردیم چون براساس پرده بندی تنبور بود و مجبور شدیم به صورت تکی کار کنیم و بعد به ضبط بپردازیم.همین امر باعث شد زمانی که کار را شنیدم تعجب کنم از این که چقدر خوب از آب درآمده است.

ترس ریزش طرفدارانم را ندارم

وی ادامه داد: زمانی که تصمیم به این کار گرفتم و بعد از دیدن نتیجه کارم در موسیقی مقامی مطمِن شدم که طرفدارانم بیشتر خواهند شد و ترس ریزش مخاطب نداشتم. در این 20 سال فعالیت موسیقایی خود سلیقه مخاطب را می‌شناسم و برای شروع همه کارها و این کار با همسرم مشورت کرده‌ام و نتیجه مشورت‌هایم بازخورد خوب آثارم بوده است. همسرم بهترین مخاطب من است و نظرش همیشه تاثیرگذار در انتخاب‌هایم بوده به عنوان مثال من «یار مست» و «یاهو یا یاحق» را همسرم دوست داشت و من توصیه شان را پذیرفتم و نتیجه خوبی به دست آمد.

عقیلی در خصو نوع برخورد مردم و از احساسش در این رابطه بیان کرد: زمانی که در خیابان یا حتی در کنسرتم کودک شش ساله یا مکانهای دیگر، آثاری از من را زمزمه یا گوش می‌کنند هیجان زده می‌شوم و این باعث افتخار من است که مردم را به موسیقی فاخر دعوت می‌کنم.

ترس ریزش طرفدارانم را ندارم

وی تصریح کرد: در واقع موسیقی سنتی از درباریان به اشراف و بعد به عامه رسیده است. شاید هرکسی به سمت موسیقی سنتی نمی‌آید و ان هم به خاطر سخت بودن کار است مثل اینکه هر کسی نمی‌تواند کامیون براند. من سبک پاپ را هم دوست دارم اما این گلایه هم داردم که عدم پرداخت نسل جدید موسیقی به سنتی تنها مختص کشور ما نیست بلکه مثلا در کشور اسپانیا هم پاپ را بیشتر  از سبک فلامیکو پیروی می‌کنند.

عقیلی با ابراز گلایه‌مندی از کسانی که آلبوم‌‌ها را از طریق فضای مجازی دانلود می‌کنند، تصریح کرد:زمانی سه روز پیش از انتشار آلبومی به من تبریک انتشار را دادند در صورتی که قبل از ورود به بازار در فضای مجازی دانلود شده واقعا مگه میشه، مگه داریم!

ترس ریزش طرفدارانم را ندارم

وی در پایان گفت:برای ترویج موسیقی سنتی ایرانیمان باید رسانه‌ها کنسرتها و حتی سازها راهم به نمایش درآورند تا مردم با آنها آشنا شوند. من خیلی دوست داشتم که به جای این عده معدود 100 نفر در عرصه موسیقی سنتی به جایگاهی که سالار عقیلی، قربانی و یا شجریان دست یافتند، برسند اما امروزه کار برای جوانان مشکل شده است.

در ادامه کیوان کیانیان در خصوص علت همکاری با سالارعقیلی عنوان کرد: حدود 2 سال پیش صدابرداری کار را انجام دادیم و پس از آن به خاطر توانایی و خاصیت صدای عقیلی کار را به وی واگذار کردیم. دوست داشتم باوی همکاری داشته باشم. این کار به صورت خالص مقامی نیست زیرا از کمانچه و عود در کار استفاده شده است و در موسیقی مقامی تنها از تنبور استفاده می‌شود.

ترس ریزش طرفدارانم را ندارم

صدرالدین حسین خانی تهیه‌کننده اثر با اشاره به مشکلات کار اظهار داشت:سرمایه‌گذاری فرهنگی این روزها سود چندانی ندارد و با اینکه آثار را با حداقل قیمت وارد بازارمی‌کنیم اما باز هم در فضای مجازی بیشتردانلود می‌شود.

وی در پایان گفت: مردم اگر هنرمندان خود را دوست دارند باید به این چرخه کمک کنند زیرا ما حمایت دولتی چندانی نداریم و خیلی ازدوستان به من پیشنهاد دادند به جای این کار به شغل دیگری بپردازم تا سرمایه خود را حفظ کنم چون ما به تنهایی نمی‌توانیم برای این فرهنگ تلاش کنیم.

ترس ریزش طرفدارانم را ندارم


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار