لرستان؛

سفیر اسپانیا به لرستان خواهد رفت

به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد سفیر اسپانیا به لرستان سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازلرستان؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اعلام این خبر گفت: در راستای بررسی و شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌های مختلف استان و همچنین مذاكره براي افزايش همكاري‌هاي اقتصادی، فرهنگی و آموزشی پدرو ویینا در تاریخ 10 مردادماه به خرم‌آباد سفر خواهد کرد.

سلاح‌ورزی افزود: به منظور معرفی هر چه بهتر استان به نمایندگان دیگر کشورها در ایران و در راستای توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی استان با کشورهای مختلف برای ورود هر چه بیشتر محصولات استان به بازار دیگر کشورها، این بار خرم‌آباد میزبان سفیر کشور اسپانیا است.

وی با اعلام اینکه این سفر، دو روزه خواهد بود افزود: سفیر اسپانیا در این سفر با استاندار لرستان، نماینده ولی‌فقیه در استان، رئیس و هیأت‌رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد و همچنین رؤسای دانشگاه‌های لرستان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

سلاح‌ورزی به دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این سفر اشاره کرد وگفت: همچنین در نظر است سفیر اسپانیا در نشست مشترکی با فعالان اقتصادی لرستان و نمایندگان بخش خصوصی استان راهکارهای افزایش همکاری‌های اقتصادی بین استان لرستان و کشور اسپانیا را بررسی نماید.

آمار صادرات ایران به اسپانیا در سه‌ماهه‌ی اول 94، تقریبا 57 میلیون دلار و شامل آهن، زعفران، انگور، روده و فرش و کف‌پوش است؛ در همین زمینه حجم واردات ایران از این کشور تقریباً 45 میلیون دلار و شامل الکترودهای زغالی، جرثقیل، مرکب چاپ، کاغذ گراف و نخ نساجی بوده است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.