پلیس به کلاهبرداری کارمند اخراجی سازمان آب و فاضلاب پایان داد + عکس

کارمند اخراجی سازمان آب و فاضلاب که دست به کلاهبرداری از مالکان ساختمان‌های در حال ساخت زده بود، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورخه 31/03/1394 احدی از شهروندان با مراجعه به کلانتری 105 سنایی به مأمورین اعلام کرد که شخصی در پوشش مأمور اداره آب به ایشان مراجعه و به بهانه واریز پول تحت عنوان هزینه انشعاب آب شهری مربوط به یک مجتمع مسکونی در حال ساخت و ساز توسط ایشان ، اقدام به کلاهبرداری از وی نموده است .

پرونده در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه 6 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

پلیس به کلاهبرداری کارمند اخراجی سازمان آب و فاضلاب پایان داد + عکس

اظهارات مالباخته : 
مالباخته پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " در حال ساخت و ساز یک مجتمع مسکونی در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی بودم که شخصی بنام علی محمـدی با مراجعه به بنده ، خودش را مأمور سازمان آب معرفی و با اعلام اینکه جهت انجام امور ادارای نیازی به مراجعه به سازمان آب نبوده !! و تنها می بایست هزینه ابتدایی آب بها و هزینه کنتور آب کارگاهی در زمان ساخت و ساز و ... به اداره آب و فاضلاب پرداخت شود ، شماره حسابی را تحت عنوان حساب مدیر مالی شرکت آب و فاضلاب به بنده اعلام کرد تا نسبت به واریز این پول اقدام نمایم ". 

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " با توجه به اینکه این شخص تمام اطلاعات ملک در حال ساخت و ساز را در اختیار داشت ، بنده نیز به ایشان اعتماد کرده و طی چهار مرحله مبلغ 15 میلیون و 350 هزار تومان به شماره حساب اعلامی از سوی وی واریز کردم ؛ پس از مراجعه به شرکت آب و فاضلاب متوجه شدم که اصلا چنین شخصی (علی محمدی) در آنجا مشغول بکار نبوده و به این شیوه و شگرد از من کلاهبرداری شده است " . 

شناسایی کارمند اخراجی اداره آب و فاضلاب : 
با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری ، کارآگاهان به بررسی تراکنش مالی حساب بانکی اعلامی به مالباخته پرداخته و اطلاع پیدا کردند که حساب مذکور با مدارک مجعول افتتاح شده است ؛ در ادامه و با بهره گیری از تصاویر مدارک شناسایی ارائه شده به شعبه بانک محل افتتاح حساب ، کارآگاهان اداره چهاردهم با همکاری حراست اداره آب و فاضلاب اطلاع پیدا کردند که افتتاح حساب توسط یکی از کارمندان اخراجی این سازمان بنام "یوسف . ن" ( متولد 1368 ) انجام شده که تصاویر این شخص استخراج و بلافاصله توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت . 

بررسی سوابق "یوسف . ن" حکایت ازآن داشت که نامبرده دو سال پیش به علت انجام تخلفات اداری ، توسط حراست اداره آب و فاضلاب ، شناسایی و نهایتا اخراج شده است . 

دستگیری متهم : 
با شناسایی هویت "یوسف . ن" ، کارآگاهان اداره چهاردهم اقدام به شناسایی محل سکونت وی در شهر جدید پرند نموده و با اخذ نیابت قضایی به این شهر مراجعه و در اواخر تیرماه 1394 اقدام به دستگیری وی کردند . 

پلیس به کلاهبرداری کارمند اخراجی سازمان آب و فاضلاب پایان داد + عکس

"یوسف . س" در همان اظهارات اولیه صراحتا به دهها فقره کلاهبرداری در پوشش کارمند شرکت آب و فاضلاب در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در مناطق غرب و شمال غرب تهران اعتراف و عنوان داشت که با پرسه زنی در مناطق مختلف شهر تهران اقدام به شناسایی ساختمان های در حال ساخت و ساز می کردم ؛ پس از کسب اطلاعات دقیق در خصوص هویت صاحب ملک و ... به این اشخاص مراجعه و ضمن معرفی خود به عنوان مأمور شرکت آب و فاضلاب و با استفاده از اطلاعاتی که در زمینه تحویل انشعاب آب شهری به مشترکین داشتم  ؛ اعتماد این افراد را جلب و در ادامه اقدام به کلاهبرداری از آنها می کردم . 

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره کلاهبرداری تحت عنوان مأمور اداره آب و فاضلاب و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، متهم با قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " . 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
یوسف
۱۱:۱۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
بالاخره متهم یوسف ـ ن بود یا یوسف ـ س
آخرین اخبار