معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مرکز آموزش‌های تخصصی سازمان دارالقرآن آغاز به کار کرد

محمد مهدی بحرالعلوم گفت: مرکز آموزش‌های تخصصی سازمان دارالقرآن کریم با برگزاری کلاس برای 80 نفر از حافظان و قاریانی که در آزمون تعیین سطح نمره قبولی را کسب کرده اند، آغاز به کار می‌کند.

محمدمهدی بحرالعلوم معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: مرکز آموزش‌های تخصصی این سازمان، از 5 مردادماه با برگزاری دوره‌های تخصصی حفظ و قرائت قرآن برای 80 نفر از حافظان و قاریان خواهر و برادر که در آزمون تعیین سطح قبول شده‌اند، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در دوره‌های تخصصی حفظ و قرائت قرآن کریم در بهار امسال صورت گرفت، بیان داشت: این دوره‌ها برای افرادی پیش‌بینی شده بود که در زمینه‌های حفظ و قرائت به توانمندی‌هایی رسیده و قصد ارتقای دانش قرآنی خود را داشته باشند؛ به همین جهت حافظان متقاضی شرکت در این دوره‌ها باید حداقل پنج جزء پیوسته از قرآن کریم را حفظ  بوده و قاریان نیز از توانمندی‌هایی در رشته‌های تجوید، وقف و ابتداء و همچنین صوت و لحن برخوردار باشند.

معاون آموزش سازمان دارالقرآن ادامه داد: هزینه هر عنوان درسی برای یک ترم 12 جلسه ای 20 هزار تومان از  برگزیدگان دریافت شد و افرادی که نمره قبولی را در آزمون تعیین سطح برای حضور در این دوره تخصصی احراز نکردند، به مراکز و موسسات زیر مجموعه سازمان معرفی شدند. 

بحرالعلوم با اشاره به اینکه در مدت زمان نام‌نویسی 345 نفر ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: از این تعداد 72 نفر در رشته حفظ و 68 نفر در رشته قرائت ویژه برادران و همچنین 126 نفر در رشته حفظ و 79 نفر در رشته قرائت ویژه خواهران ثبت‌نام کردند.

وی به پذیرفته شدن 23 نفر از برادران برای حضور در کلاس‌های حفظ تخصصی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: کلاس‌های حفظ تخصصی قرآن برادران در دو رشته حسن حفظ و تجوید روزهای دوشنبه از ساعت 16 تا 19:15 در سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود.

معاون آموزش سازمان دارالقرآن با بیان اینکه 14 نفر در کلاس‌های قرائت تخصصی قرآن برادران شرکت می‌کنند، افزود: این کلاس‌ها روزهای چهارشنبه از ساعت 16 تا 19:15 با حضور اساتیدی همچون محسن موسوی‌بلده در رشته تجوید و نصرت‌الله عارف‌حسینی در رشته صوت و لحن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به عدم برگزاری کلاس قرائت تخصصی قرآن برای خواهران، خاطر نشان کرد: تعداد خواهران برای برگزاری کلاس قرائت تخصصی به حد نصاب نرسید به همین جهت برای خواهران تنها کلاس حفظ تخصصی برگزار خواهد شد.

بحرالعلوم با بیان اینکه 34 نفر از خواهران شرایط لازم را برای حضور در کلاس‌های حفظ تخصصی قرآن کریم داشتند، گفت: با توجه به تعداد بالای خواهران برای آن‌ها دو کلاس 16 و 18 نفره تشکیل می‌شود که این کلاس‌ها روزهای دوشنبه ساعت 8 تا 13 در سازمان دارالقرآن برپا خواهد شد.

معاون آموزش سازمان دارالقرآن در پایان خاطر نشان کرد: نخستین دوره کلاس‌های حفظ و قرائت تخصصی قرآن کریم تا پایان شهریور ادامه دارد و یکماه مانده به پایان دوره ثبت‌نام ترم بعد آغاز می‌شود، همچنین قرآن آموزانی که موفق به کسب نمره قبولی نشوند برای ادامه آموزش موظف به تکرار همان عنوان درسی هستند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار