ابتکار در جمع مسئولان شهرکرد:

توسعه اقتصادی چهارمحال و بختیاری با ثبت تنگ صیاد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جامعه جهانی نگاه ویژه‌ای جهت ثبت ذخیرگاه زیست کره تنگ صیاد در چهار محال و بختیاری دارد.

توسعه اقتصادی چهارمحال و بختیاری با ثبت تنگ صیادبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری گفت: جامعه  جهانی نگاه ویژ‌ه‌ای بر روی ذخیرگاه تنگ صیاد دارد و مسلما این ذخیرگاه توسعه اقتصادی استان را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی و محیط زیست کشور یکی از چالش‌های جامعه بوده و نیازمند رعایت اصول و قوانین از سوی کشاورزان است افزود: حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی از سوی دولتمردان است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: 3 تا 5 برابر مراتع کشور دام وجود دارد و این امر با زمان چرای نامناسب، اجرای سیستم دامپروری سنتی در کشور باعث افزایش آسیب به  منابع طبیعی می‌شود.

معصومه ابتکار با اشاره به آلودگی‌ هوا در استان تصریح کرد: برداشت غیر مجاز از منابع آبی و فرسایش خاک سبب افزایش کانون‌های گرد و غبار در استان شده است.

وی در پایان گفت: بهره برداری نادرست از منابع آب یکی از مشکلات زیست محیطی بوده و مدیریت صحیح منابع آبی، آموزش به کشاورزان از منابع طبیعی و فعالیت‌ صحیح از صنایع متناسب با ظرفیت منابع آبی از راه کارهایی است که سبب جلوگیری از آسیب زدن به محیط زیست می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار