در نشست مطبوعاتی مشترک:

ظریف: مردم ایران نسبت به گرایش‌های آمریکا نگرانی دارند/ موگرینی: از حمایت شخصی و سیاسی رهبر ایران تشکر می‌کنیم/سرمایه‌‌گذاران اروپایی به ایران خواهند آمد+ عکس

وزیر امورخارجه کشورمان در نشست مطبوعاتی مشترک با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: بحث‌های خوبی در مورد اجرای برنامه برجام و آینده روابط ایران و اتحادیه داشتیم همچنین اقدامات طرف ما و اتحادیه اروپا شروع شده است و تصمیم های اولیه اتحادیه با حمایت از برنامه جامع شکل گرفت.

ظریف: مردم ایران نسبت به گرایش‌های آمریکا نگرانی دارند/ موگرینی: از حمایت شخصی و سیاسی رهبر ایران تشکر می‌کنیم/سرمایه‌‌گذاران اروپایی به ایران خواهند آمدبه گزارش  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، وزیر امورخارجه کشورمان در نشست مطبوعاتی مشترک با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: بسیار خوشحالم که برای اولین بار خانم موگرینی که با ایران بیگانه نیست و قبلاً به عنوان شهروند به ایران آمده خوشامد می‌گویم.

وی ادامه داد: ما دارای روابط گسترده ای هستیم و با عبور از بحران از طریق توافق وارد مرحله جدیدی شویم.

وزیر امورخارجه کشورمان تصریح کرد: بحث‌های خوبی در مورد اجرای برنامه برجام و آینده روابط ایران و اتحادیه داشتیم همچنین اقدامات طرف ما و اتحادیه اروپا شروع شده است و تصمیم های اولیه اتحادیه با حمایت از برنامه جامع شکل گرفت.

ظریف افزود:  امیدواریم به همین شکل شرایط برای لغو تحریم ها جنبه اجرایی به خود گیرد همچنین پیرامون موضوعات مورد علاقه صحبت شده
در سال های پیش بحث ها پیرامون هسته ای بوده  امروز تصمیم گرفتیم دور جدیدی  از گفتگوها و سطح بالا را آغاز کنیم و در آینده نزدیک در سطح معاونین  و وزرا این گفتگو ها از سر گرفته می‌شود.

وزیر امورخارجه کشورمان اضافه کرد: این موضوعات شامل انرژی حقوق بشر و سایر حوزه های همکاری است و اقدامات مشترک را دنبال می‌کنیم همچنین بحران های منطقه را نیز مدنظر داریم که تهدیدی برای کل جهان است، مشکل فرقه گرایی و تروریسم همزمان در کشورهای اتحادیه اروپا شکل گرفته و این نگرانی مشترک ماست.

"فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه اظهار داشت:  از تعهد ایران در فرایند توافق و همچنین از دکتر صالحی، رئیس جمهور  و  حمایت شخصی و سیاسی رهبر ایران و ریس جمهور ایران تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: وقت آن است که نشان دهیم به توافق دست یافتیم و آن را اجرایی کنیم چراکه پتانسیل این توافق بسیار گسترده است و می‌تواند فصل جدیدی برای ایران و مردمش ایجاد کند این سرمایه گذاری برای نسل جوان ایران است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: از طرف 28 کشور عضو اتحادیه با قدرت صحبت می‌کنم و آماده هستیم  نه تنها این توافق را حمایت کنبم بلکه در اجرای آن ایفای نقش خواهیم کرد و براساس منافع مشترک عمل می‌کنیم تا وقتی تحریم ها رفع شوند و توافق را اجرا کنیم.

موگرینی افزود: سرمایه‌ گذاری‌های اروپابی به ایران خواهد آمد، ما به نوعی همسایه هم هستیم و می‌توانیم از این طریق فهم بهتری نسبت به منطقه داشته باشیم، ما می‌توانیم از سوریه و در مبارزه با تروریسم این مسیله را آعاز کنیم و باید در این راستا اعتمادسازی ها صورت گیرد، روابط بین الملل و منطقه ای بین ما و ایران بسیار مهم است، مجدد به خاطر عزم شما تشکر میکنم و این توافق هسته ای آعاز راه است.

پاسخ به خبرنگاران؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به این سوال که چشم انداز روابط ایران را چطور میبینید؟ گفت: جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای فصل جدیدی در روابط ایران و اتحادیه اروپاست و این جمع‌بندی البته پایان کار نیست، بلکه آغاز راه بوده و باید با جدیت به کار خود ادامه دهیم.

وی ادامه داد: همانطور که گفتم لغو تحریم‌ها با اجرای جمع‌بندی مذاکرات همراه خواهد بود و فرصت‌هایی را برای سرمایه‌گذاری در ایران و تجارت در این کشور ایجاد خواهد کرد و ما یک دیالوگ سیاسی در این زمینه می‌توانیم داشته باشیم و بهترین شیوه این است که اجرای جمع‌بندی مذاکرات به صورت گام به گام انجام شود و من هم در این زمینه نقش خود را ایفا خواهم کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: من دیروز در عربستان بودم و توانستم با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کنم.

موگرینی تصریح کرد: یک اراده از طرف ظریف و رهبران ایرانی برای فصل جدید روابط با همسایگان وجود دارد و این پیام را می‌دهم که جمع‌بندی مذاکرات محکم و خوب بوده و باعث تامین امنیت منطقه می‌گردد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در ادامه نشست مشترک با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تعهد خود درباره برجام در طول 20 ماه گذشته متعهد بوده و به دقت آنرا به اجرا گذاشته است.

وی ادامه داد: مردم ایران نسبت به گرایش‌ها و سیاست‌‌های برخی کشورهای غربی نگرانند  و منطقی است که ایالات متحده تلاش کند بی‌اعتمادی ملت ایران را جبران کند و بنده هیچ گونه نگرانی از اجرای جمع‌بندی مذاکرات پس از طی مراحل قانونی ندارم.

برای مشاهده تصاویر این نشست خبری، اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
برچسب ها: مذاکرات ، ایران ، موگرینی ، ظریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۱۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
اقای ظریف مردم حق دارند چقدر ما ایرانیان از اینها ضرر زیان دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۷:۴۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
آقای ظریف خدا شما رو برای مملکت عزیزمان حفظ کند انشاءالله،هرچه سریعتر به خونریزی بی گناهان در منطقه پایان دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
وجدانن اینجور خوشتیپ ترین
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۰:۵۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
خانم موگرینی با حجاب زیباترند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
خداییش این اروپایی هر موقع به ایران سفر میکنن باید بشینن ببین که یک زن با حجاب چقدر جلوه زیبای یک زن را از یک زن بی حجاب داره
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۹:۵۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
آقای ظریف دوست داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
سرمایه دارهای خارجی بیایند فقط سرمایه دارهای ایرانی سود می برند امثال من که کارگر هستم یا کارمندان معمولی باید فقط ضرر بدهیم. !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۳۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
ما ایرانی ها همیشه متعهد بودیم این آقایان باید تعهد خود را ثابت کنند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
از آقای ظریف متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۷:۰۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
با اینکه توافق کردیم ولی این اروپاییا دست بردار ما نیستن.تهدیداشون تموم شدنی نیس.دشمن همیشگیمونن.
آخرین اخبار