افزایش 20 درصدی قیمت اجاره/ بخش هوایی درگیر تصمیم‌گیری آمریکایی‌هاست

عضو کمیسیون عمران مجلس از افزایش 20 درصدی قیمت اجاره خبر داد و گفت: بخش هوایی برای خرید و اجاره هواپیماها باید تابع تصمیم آمریکایی‌ها باشد.

علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در بخش حمل و نقل هوایی جمع‌بندی توافق‌نامه مذاکرات چندان تاثیرگذار نبوده است، گفت: در این توافق‌نامه ذکر شده است که اجاره و خرید هواپیما مشروط به اجاره آمریکایی‌ها است گفت: در این حوزه نیز امریکایی‌ها بسیار سخت‌گیر هستند و صراحتا اعلام کرده‌اند که ما در این حوزه با احتیاط عمل می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: در پروژه‌های عمرانی نیز مباحث مختلف اقتصادی در نظر گرفته شود و رونق اقتصادی در این حوزه بسیار موثراست.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه بازار اجاره برخلاف گفته‌های مسئولان وزارت راه و شهرسازی 20 درصدی رشد داشته است گفت: بسیاری از مسئولان حوزه مسکن معتقد هستند که اجاره تنها 5 تا 10 درصد افزایش یافته درحالی که طبق پیگیری‌های انجام شده 20 درصدی قیمت اجاره در این چند ماه افزایش یافته است.

خسروی اظهار داشت: این افزایش اجاره‌بها در حالی است که قیمت اجاره با کاهش نرخ سود بانکی همراه بوده و باعث گردیده قیمت اجاره از حد معمول بیشتر رشد پیدا کند.

وی تصریح کرد: مسئولان اعلام می‌کنند که قیمت اجاره 2 تا 3 درصد پایین‌تر از نرخ ترم است اما مشاهدات میدانی و بازار مسکن خلاف این موضوع را اعلام می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: باید با اقدامات عملی همچون واگذاری زمین بتوانیم قیمت‌های این حوزه را کنترل نماییم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار