صادق الشرفی در گفت‌وگوی مشروح با باشگاه خبرنگاران جوان/1

شلیک 4000 موشک به استان‌های جنوبی عربستان/ در "عدن" موشک ضد کشتی به غنیمت گرفتیم

مسئول کمیته‌های مردمی مواجهه با تجاوز نظامی عربستان، گفت: از آغاز تجاوز آل‌سعود بیش از 4000 موشک به استان‌های "نجران"، "جیزان" و "عسیر" شلیک کردیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحولات یمن در یک ماه گذشته وارد مرحله جدیدی شده و لذا دانستن شرایط میدانی کشور یمن در منطقه غرب آسیا ضروری به نظر می‌رسد.

بدین منظور گفت و گویی با "صادق الشرفی" از رهبران انصارالله و مسئول کمیته‌های مردمی مواجهه با تجاوز نظامی عربستان درباره تحولات یمن داشتیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: درباره تحولات میدانی یمن؛ چند استان در اختیار ارتش و نیروهای مردمی یمن و چند استان در اختیار القاعده، داعش، مزدوران منصور هادی و ارتش عربستان است؟


_اولا کل یمن تحت تسلط ارتش و کمیته‌های مردمی است و مزدوران "منصور هادی" در مناطق کوچکی تسلط دارند.


4000 موشک به استانهای جنوبی عربستان شلیک کردیم/ در



باشگاه خبرنگاران جوان: به طور ویژه مزدوران منصور هادی در کدام استانها حضور دارند؟


_ مزدوران منصور هادی بیشتر در مناطقی حضور دارند که غیرنظامیان زندگی می‌کنند و آن‌ها تلاش می‌کنند تا مردم را هدف قرار دهند. مثلا مناطقی در داخل "عدن"، برخی شهرهای استان "ابین"، مناطقی در "مارب" و برخی مناطق در استان "لحج" و مناطقی در استان "تعز" و شهر "مکلا" در استان "حضرموت" در تصرف مزدوران است.


4000 موشک به استانهای جنوبی عربستان شلیک کردیم/ در



4000 موشک به استانهای جنوبی عربستان شلیک کردیم/ در







باشگاه خبرنگاران جوان: پس با توجه به توضیحات شما،  17 استان در اختیار ارتش و نیروهای مردمی است؟

_ نه اینگونه نیست، بلکه همان مناطقی که گفته شد، یعنی مناطقی در "عدن"، "لحج"، "تعز" و "حضرموت" در اختیار تروریست‌ها و مزدوران وابسته به سعودی است که مجموعا کمتر از یک استان است.



باشگاه خبرنگاران جوان: ارتش و نیروهای مردمی یمن از چه نوع موشک‌هایی در مقابله با عربستان استفاده کرده‌اند و این موشک‌ها کدام استان‌ها را هدف قرار داده و چه تعداد موشک از ابتدای جنگ تاکنون به مواضع سعودی شلیک شده است؟


_ ارتش و نیروهای مردمی یمن از ابتدای جنگ دو موشک "اسکاد" شلیک کرده است.‌ علاوه بر این؛ موشک‌هایی از جمله موشک کلاس "نجم الثاقب"، "صاروخ" و "سام" استفاده شده است که در انواع زمین به زمین و زمین به هوا کاربری دارد.


در مجموع 4000 موشک به مواضع ارتش عربستان سعودی از جمله در برد 100 کیلومتر به استانهای "نجران"، "جیزان" و "عسیر" شلیک شده است.



4000 موشک به استانهای جنوبی عربستان شلیک کردیم/ در



باشگاه خبرنگاران جوان: درباره یک موشک با عنوان "اورگان" رسانه‌ها مطالبی را درباره شلیک این موشک از سوی ارتش و نیروهای مردمی یمن مطرح کردند، آیا چنین موشکی شلیک شده است؟

_ همانطور که اشاره شد، موشک‌های شلیک شده با برد قریب تا 100 کیلومتر به استانهای جنوبی عربستان شلیک شده است.



باشگاه خبرنگاران جوان: گفته می‌شود دو هواپیمای نظامی عربستان در فرودگاه نظامی عدن نشانده شده تا به مزدوران منصور هادی کمک کند، آیا این موضوع صحت دارد؟


_ عربستان درباره پیروزی در عدن متوهم شده و با تجاوز سعودی‌ها به عدن این فرودگاه در آتش سوخت و لذا تلاش می‌کرد از طریق فرودگاه "عدن" برای مزدوران اسلحه فراهم کند که البته موفق نشد.



4000 موشک به استانهای جنوبی عربستان شلیک کردیم/ در





باشگاه خبرنگاران جوان: توان موشکی ارتش و نیروهای مردمی یمن و وجود موشک‌های ضد کشتی در یگان‌های مردمی یمن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟



_ بیشتر موشک‌های یمنی از نوع حرارتی هستند و البته تعداد اندکی موشک ضد کشتی در "عدن" به غنیمت گرفته شده است.



4000 موشک به استانهای جنوبی عربستان شلیک کردیم/ در



باشگاه خبرنگاران جوان: به نظر شما چرا استان "حضرموت" برای عربستان مهم است؟



_ آل‌سعود به دنبال ثروت ملی یمن بوده و عربستان همواره خواب این را می‌بیند که گذرگاهی را برای  دریای عرب پیدا کند و از این طریق یک نفع اقتصادی را کسب می‌کند. "حضرموت" یک گذرگاه به دریای عرب بوده و عربستان به کمک آن می‌تواند صادرات نفت را رونق بخشد و همچنین این استان سرشار از منابع نفت و گاز و طلاست.


گفتگو از محمد زرچینی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
رنجي كه به ناحق برملت مظلوم يمن تحميل ميشود،مايه تاثروتاسف است و اسفبارتر آنكه: عده اي كه داعيه مسلماني وحتي پيشوايي مسلمانان رادارند نه تنهااين فجايع رامحكوم نميكنند كه ازاعماق وجودازآن راضي هستند وآرزوي تداوم آنرا نيز دارند غافل ازاينكه هركس باحق درآويزدنابودخواهدشد.
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۱:۰۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
متولی خانه خدا به مسلمانان وانسانهاکمک میکند وفریب سلاح فروشها رانمیخورد
آخرین اخبار