تورج منصوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فيلمبردار «جرم» تولد كيميايی را تبريک گفت / خاطره‌ای با طعم آبغوره برای كيميایی

تورج منصوری از فیلمبرداران عرصه سینما با بیان خاطره‌ای از طرفداران مسعود کیمیایی سالروز تولد این کارگردان را تبریک گفت.

تورج منصوری فیلمبردار سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت تولد مسعود کیمیایی گفت: تولد آقای کیمیایی را تبریک می‌گویم،‌ امیدوارم سالیان سال سایه‌ش بالای سر همه ما،‌ سینما کشور، جوان‌ها و نسل قبل و بعدی که به تجربه‌های وی نیاز دارند،‌باشد. باید دولت هم بداند که مسعود کیمیایی یک میراث فرهنگی است. مثل یک ساختمان دوره قجر که برای نگه‌درای آن زحمت می‌کشند ولی مسعود کیمیایی خیلی مهمتر از آن ساختمان است.

وی ادامه داد:تجربه مسعود کیمیایی برای سینما ما بسیار مفید است ولی یکی از مشکلاتی که ما در همه عرصه‌ها داریم این است که نمی‌توانیم زمینه انتقال تجربیات پیشین را به نسل بعد فراهم کنیم. متأسفانه برخی از افراد تازه کار آنطور که باید از تجربیات گذشته استفاده نمی‌کنند.

منصوری عنوان کرد: آقای کیمیایی از آن دست کارگردان‌هایی با تجربه است. هر فردی در این حوزه با استفاده از تجربیات وی نیمی از راه را طی کرده است و با استفاده از تجربیات، استعداد و توانمندی آنها خیلی زودتر به مرحله اوج می‌رسد. تکرار اشتباهات گذشته نشان از عدم توجه به تجربه‌های گذشته است و استفاده نکردن از تجربیات گذشته زمینه جدایی ریشه فرهنگی را فراهم می‌کند.

وی مطرح کرد: آقای مسعود کیمیایی امروز در قلب مردم جای دارد در این رابطه می‌توانم به پسری که یکی از علاقه‌مندان وی هستند اشاره کنم که در پیاده‌‌رویی محل زندگی من بساط کوچکی از سبزی، آبغوره، آبلیمو دارد یک بطری آبغوره بی‌نمکی را از طرف من برای آقای کیمیایی فرستاد و تأکید کرد به او بگویید آبغوره بی‌نمک است نمک برای سلامتی وی خوب نیست نخورد. و از طرف من تولد وی را به او تبریک بگویید.

منصوری در خصوص ویژگی کار با آقای کیمیایی گفت:همکاری با آقای کیمیایی بسیار خوب است فقط مشکلی که با همکاری به وجود می‌آید این است که بعد از همکاری با آقای کیمیایی سخت است با گروه و فرد دیگری کار کنی زیرا نمی‌توانی با دیگران کنار بیایی و زمانی که در مقام مقایسه قرار می‌گیرد جواب نمی‌دهد و قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد:مسعود کیمیایی پر از مهربانی، لبخند،‌ صبر و شکیبایی است و در عین حال به موقع سرشار و پیگیری است و تا به حال ندیدم یک لحظه تردید کند و زمانی که کاری را انتخاب می‌کند با پایمردی روی کار خود می‌ماند.

منصوری در خصوص علاقه به کارهای آقای کیمیایی گفت:همه کارهای استاد کیمیایی را دوست دارم،‌ از جمله فیلمسازانی است که با یک سکانس فیلم وی می‌توان رابطه شخصی و عمیق برقرار کنیم. معتقدم فیلم‌های قبل از انقلاب وی مؤثر،‌ماندگار و در دوران تعیین‌کننده‌تری بود و طرز فکری را به وجود آورد که در رگ جامعه نفوذ پیدا کرد.کارهای بعد از انقلاب به این اندازه ماندگار نشد ، اما این دلیل بر انکار ارزش کاری آقای مسعود کیمیایی نیست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار