سید حسن خمینی در دیدار با مسئولان و بازیکنان تیم فوتبال سایپا:

برای رفع بیماری‌های فوتبال باید تلاش کرد

رئیس تولیت آستان حضرت امام خمینی(ره)، گفت: اگر مجموعه باشگاه های فوتبال زنده، فعال و پویا باشند در حوزه افتخارات ملی هم نتایج درخشانی حاصل می‌شود.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام "سید حسن خمینی" رئیس تولیت آستان حضرت امام خمینی(ره) در دیدار با مدیران و بازیکنان تیم فوتبال سایپا با اشاره به اهمیت موضوع افتخارآفرینی در جوامع، اظهار داشت: یک جامعه و ملت برای بقاء احتیاج به غرور دارد و حس افتخار باید به غرورملی منتهی شود، زیرا همانگونه که وقتی تیم محبوب یک فرد پیروز می‌شود او نشاط می‌یاید و وقتی شکست می‌خورد دچار ناراحتی می‌شود، در مسائل ملی هم این حالت‌ها شکل می گیرد.

وی افزود: در تاریخ مواردی را سراغ داریم که با یک پیروزی ورزشی، یک شکست ملی در عرصه جنگ یا مسائل بین المللی جبران شده است. مثلا آلمانی‌ها در اولین جام جهانی فوتبال بعد از جنگ جهانی دوم، پیروزی خود را نقطه‌ای برای بازگرداندن غرور ملی به ملت آلمان می‌دانند. همانگونه که گل معروف مارادونا که آن را با دست به ثمر نشاند و تیم آن کشور را بر انگلستان پیروز کرد، در مقابل شکست در جنگ‌های جزیره فارکند شکل می‌گیرد.

سید حسن خمینی با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی غرور ملی، قهرمانی در ورزش است، گفت: ورزش صرفا دارای بُعد قهرمانی نیست و همه مردم باید برای سلامت خود ورزش کنند؛ اما بخشی از انتشار و توسعه ورزش همگانی نیز ناشی از سرمایه‌گذاری در بُعد قهرمانی است. همانگونه که قهرمانی والیبالیست‌های تیم ملی ایران مانند یک سرمایه اجتماعی برای ایجاد نشاط بیشتر در مردم جهت پیگیری و انجام این ورزش است و پیش از این در وزنه برداری هم که همواره فراز و فرودهایی داشته است این موضوع مشاهده می شد.

وی با آرزوی موفقیت برای باشگاه سایپا، یکی از عوامل توفیق ملی در فوتبال را توجه به فوتبال باشگاهی دانست و افزود: هر وقت باشگاه‌ها و آموزشگاه‌های فوتبال رقابت‌های عمیق، سنگین و منظمی داشته‌اند تیم‌های ملی قوی‌تری در نتیجه کار بیرون آمده است. البته ممکن است در دوره‌هایی کشورهایی نخبه‌گرایی کنند و برای چند نفر دوره آموزشی بگذارند اما دوره آن بازیکنان نیز بدون پشتوانه تمام می‌شود؛ همانگونه که کشورهای زیادی در دوره ای در ورزش مشخصی درخشیده‌اند و این توفیق بعد از مدتی تمام شده است، اما کشورهایی که مجموعه ای از باشگاههای زنده داشته باشند در بعد ملی هم توفیق پیدا می کند و حتی اگر در مقطعی بنا به عللی تیم‌های آن‌ها شکست خورد، اما ظرفیت و بن مایه پیروزی در آن‌ها وجود دارد.

یادگار امام با بیان اینکه فوتبال ما دارای بیماری‌هایی است که باید تلاش کرد برطرف شوند، تصریح کرد: اگر مجموعه باشگاه های فوتبال زنده، فعال و پویا باشند در حوزه افتخارات ملی هم نتایج درخشانی حاصل می‌شود.

وی با اشاره به تجربیات مربی تیم سایپا گفت: آقای جلالی جزو اولین مربیانی است که فعالیت علمی را وارد ورزش کرد؛ وی فردی بدون حاشیه و پرتوان است که درک خوبی از فوتبال داشته‌اند و حضور ایشان سرمایه‌ای برای تیم سایپاست.

سید حسن خمینی با اشاره به بی حاشیه بودن تیم سایپا گفت: باشگاه‌های بزرگ معمولا دارای حاشیه‌هایی هستند که توان آن باشگاه را به شدت کم می‌کند، اما ان‌شاءالله بی حاشیه بودن برای تیم سایپا تا پایان فصل باقی بماند، گرچه تاکنون در مورد سایپا حاشیه‌های سنگینی شنیده نشده است که این امر را باید به عنوان یک سرمایه حفظ کنید.

در ابتدای این دیدار، حمید سجادی عضو هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا در سخنانی به موفقیت‌های این تیم باشگاهی در سال‌های فعالیت خود اشاره کرد و با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی برای حمایت از تیم‌های باشگاهی گفت: این یک وظیفه ملی است که دولت و دستگاه‌های مختلف از تیم های باشگاهی حمایت کنند تا بازیکنان آن در آینده بتوانند جای ملی‌پوشان را بگیرند.

همچنین مجید جلالی مربی تیم سایپا در سخنانی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص ترکیب این تیم بازیکنان آن را مجموعه‌ای از بازیکنان جوان و با تجربه در لیگ برتر توصیف کرد.

در پایان نیز جواد نکونام پیراهن شماره 6 خود را به حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید حسن خمینی هدیه کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: خمینی ، سایپا ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار