سال‌ها پیش/

حضور موگرینی تنها به عنوان یک شهروند در ایران!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که اکنون در تهران به سر می‌برد چندان با ایران غریبه نبوده و در گذشته نیز به عنوان شهروند وارد کشورمان شده است.

به گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که اکنون در تهران به سر می‌برد چندان با ایران غریبه نبوده و در گذشته نیز به عنوان شهروند وارد کشورمان شده است.

حضور موگرینی تنها به عنوان یک شهروند در ایران!

وزیر امورخارجه کشورمان در تایید این گفته در نشست مشترک خود با وی اظهار داشت:
بسیار خوشحالم که برای اولین بار خانم موگرینی که با ایران بیگانه نیست و قبلاً به عنوان شهروند به ایران آمده خوشامد می‌گویم.

همچنین هنگامی که به زندگی نامه وی نگاهیی می‌اندازیم می‌بینیم او  یک کارشناس سیاست اسلامی است و پایان‌نامه وی "رابطه بین دین و سیاست در اسلام" بوده است

فدریکا موگرینی 16 ژوئن 1973 در نزدیکی شهر رم ایتالیا به دنیا آمد و دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از دانشگاه لاسپنزای رم است و درسال 1996 به جنبش جوانان کمونیست ایتالیا و سپس به حزب دموکرات چپ این کشور پیوست.

وی در سال 2008 با قرار گرفتن در فهرست انتخاباتی حزب دموکراتیک به مجلس ایتالیا راه یافت با تکرار این انتخاب در سال 2013، موگرینی پس از بونینو و سوزانا آنجلی سومین زن ایتالیایی محسوب می‌شود که از 21 فوریه سال 2014 در دولت ماتئو رنتز، نخست وزیر ایتالیا مسئولیت وزارت امور خارجه این کشور را در دست گرفت.

وی عضو و منشی کمیته 4 دفاعی و یکی از اعضای هیئت انجمن پارلمانی شورای اروپا و کمیته 3 روابط خارجی بوده است موگرینی در یکم اوت 2013 به عنوان رئیس هیئت انجمن پارلمانی ناتو انتخاب شد.

فدریکا موگرینی در 30 اوت 2014 ( 8 شهریور 1393) به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جانشین کاترین اشتون شد.
وظیفه نماینده عالی اتحادیه اروپا در حوزه سیاست خارجی و سیاست امنیتی این است که با همکاران خود سمتگیری راهبردی ارائه کند تا بر این اساس، به توافقی در سراسر اروپا دست یابند و اتحادیه اروپا در سراسر جهان نفوذ داشته باشد.

وی همچنین در مناقشات میان کوزوو و صربستان نفش میانجی را ایفا کرد و درباره پرونده عراق، افغانستان و مسائل مربوط به خاورمیانه مطالعات زیادی انجام داده است.

خانم موگرینی مخالف تحریم روسیه است و ازجانب برخی مقامات اروپایی به طرفداری از مسکو متهم می‌شود.

گزارش از هدیه آقاپور

انتهای پیام/
برچسب ها: موگرینی ، سفر ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
sina
۰۷:۴۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
تیتر زدید ایشان بعنوان شهروند اومده ایران اونوقت یک خط راجع بهش چیزی ننوشتید؟! مسخره کردید مارو ؟؟ کی کجا چطوری ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
اگه مسلمان بشه خوبه
آخرین اخبار