زارعیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بخش عمده‌ای از طلب ارتباطات زیر ساخت‌ به کار کرد مشترکان بستگی دارد

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: بخشی از طلب‌های شرکت ارتباطات زیر ساخت به صورت ماهانه پرداخت می‌شود و بخشی مانند مکالمات بین‌الملل بعد از وصول از مشترکان پرداخت می‌شود.

داوود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وجود 8 میلیون مشترک ADSL در کشور اظهار کرد: با توجه به ADSL و وایمکس و شبکه‌های دیگر و واگذاری آن توسط شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های PAP به معنی استفاده از اینترنت نیست و در حال حاضر حدود 35 تا 38 درصد مشترکان تلفن ثابت از ADSL استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به میزان پهنای باند اینترنت و تاثیر آن بر مشترکان ADSL افزود: تاکنون پهنای باند اثری بر روی مشترکان نداشته و همواره تعداد مشترکان جدید از تعداد انصرافی‌ها بیشتر شده و این روند تا کنون حفظ و با توجه به بدهکارها و کمبود پهنای باند، اثری بر مشترکان نداشته است.

زارعیان در ادامه به توقف فروش اینترنت مخابرات اشاره و تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده در استانهایی که پیش از این کمبود پنهای باند در آنها اعلام شده بود، متوجه شدیم وضعیت مناسب است و مدیران استانی تلاش کردند تا از واگذاری ADSL بیشتر از پهنای باند خودداری کنند که به این ترتیب به جز 2 استان کرمان و استان اصفهان استانهای دیگر مشکل پهنای باند ندارند.

وی در ادامه با اشاره به درخواست تامین پهنای باند از شرکت ارتباطات زیر ساخت، گفت: فکر می‌کنم موضوع بدهی علت عدم تامین پهنای باند به مخابرات نیست امیدواریم اختلافی که بین مجموع وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران است هرچه زودتر حل شود چراکه تعاملات ما با شرکت ارتباطات زیر ساخت زیاد است و انتظار هم نداریم که مباحث بدهی یا مسائل مشابه به آن مطرح شود و معتقدیم اگر سوء  تفاهمی در بالا است حل شود و نباید مردم آسیب ببینند.

زارعیان در ادامه با اشاره به پرداخت اقساط شرکت ارتباطات زیر ساخت، افزود: عدد دقیقی از میزان بدهی به شرکت زیر ساخت نداریم و تمام اطلاعات و آماری که در این زمینه منتشر شده، غلط است چراکه بخش عمده‌ای از طلب زیر ساخت به کار کرد مشترکان بستگی دارد و این بدین منظور است که 80 درصد مکالمات بین‌الملل و آن تعرفه‌ای که از مردم گرفته می‌شود برای شرکت ارتباطات زیر ساخت است لذا ممکن است این مقدار هر روز تغییر کند.

وی در پایان با بیان اینکه بخش عمده خدماتی که زیر ساخت‌ به جامعه ارائه می‌کند از طریق مخابرات است، گفت: بخشی از طلب‌های شرکت ارتباطات زیر ساخت مانند خرید پهنای باند به صورت ماهانه پرداخت می‌شود و بخشی مانند مکالمات بین‌الملل بعد از وصول از مشترکان، پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار