ارومیه؛

خرید2400 تن جو در آذربایجان غربی

مدیر تعاون روستایی آذربایجان غربی گفت: امسال 2 هزار و 400 تن «جو» به قیمت تضمینی در آذربایجان غربی خریداری شده است.

خرید2400 تن جو در آذربایجان غربیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ شهریار حیدری با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در شهرهای مختلف آذربایجان غربی همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: این مراکز خرید گندم تا پایان فصل برداشت گندم فعال خواهند بود.

وی با اشاره به میزان گندم خریداری شده از گندمکاران، تصریح کرد: امسال 80 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که علاوه بر این گندمکاران بخشی از گندم تولیدی خود را نیز به شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت آذربایجان غربی فروخته‌اند.

مدیر تعاون روستایی آذربایجان غربی با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری، اضافه کرد: امسال هر کیلوگرم گندم از گندمکاران استان 11 هزار و 500 ریال خریداری شده است.

این مسئول با اشاره به نحوه محاسبه قیمت گندم در خرید تضمینی برای سال جاری، خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلو چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید محاسبه شده است.

حیدری با اشاره به تعداد مراکز خرید گندم استان آذربایجان غربی، اعلام کرد: 140 مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز گندمکاران را خریداری می‌کردند که از این تعداد 107 مرکز مربوط به اداره تعاون روستایی و مابقی مراکز مربوط به شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت استان بود.

وی با اشاره به تولید قابل توجه «جو» در برخی شهرهای آذربایجان غربی، ادامه داد: شهرهایی چون مهاباد، بوکان و شاهین‌دژ در زمینه تولید «جو» نیز ظرفیت‌های قابل توجهی دارند که بر این اساس خرید تضمینی «جو» نیز در راستای حمایت از زارعین انجام گرفته است.

مدیر تعاون روستایی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: «جو» نیز از طریق مراکز خرید تضمینی گندم از زارعین خریداری شده است که در این خصوص امسال شاهد خرید 2 هزار و 400 تن «جو» مازاد بر نیاز زارعین هستیم.

وی قیمت تضمینی هر کیلوگرم «جو» را در آذربایجان غربی 9 هزار و 200 ریال توسط عنوان کرد و اظهار داشت: شهرستان بوکان بیشترین میزان «جو» را با یک‌هزار و 500 تن به مراکز خرید گندم واگذار کرده است.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.