یک کارشناس مطرح کرد؛

لزوم رقابتی کردن فضای کسب و کار جهت ارتقا کیفیت محصولات

اهمیت به جایگاه راهبرد کیفیت و ایجاد فضای رقابتی کسب و کار از کلیدهای مهم جلب رضایت مردم در جهت استفاده از محصولات داخلی است.

آخر هفته*****لزوم رقابتی کردن فضای کسب و کار جهت ارتقا کیفیت محصولاتعباس سقایی عضو هیئت علمی دانشگاه و کارشناس مدیریت کیفیت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جایگاه راهبرد کیفیت در صنعت کشور گفت:یکی از موضوعات مهم و کلیدی که این روزها مورد توجه قرار گرفته است بررسی وضعیت و راهبرد کیفیت است که متخصصین این امر تلاش خود را در راستای بهبود کیفیت انجام می دهند.

وی در ادامه گفت: همچنین در این امر توجه به رقابتی کردن محیط کسب و کار به آینده کشور کمک به سزایی می کند.

سقای افزود: یکی از چالش‌های جدی برای صنعت کشور و بهبود کنترل کیفیت کمرنگ کردن بازارهای انحصاری و سوق به سوی بازار رقابتی است که باعث می‌شود صنعتگران کشور تلاش خود را برای تولید محصولات با کیفیت و رقابتی انجام دهند. به همین ترتیب انتظار مردم(مصرف کنندگان) از کالاهای تولیدی نیز بیشتر می شود و در نتیجه تمامی بخش ها برای ارتقاع کیفیت در فضای رقابتی تمامی تمهیدات را انجام می‌دهند.

این کارشناس در ادامه اظهار کرد: موضوع راهبرد کیفیت یکی از موضوعاتی است که امروزه مطرح است و توجه به آن در جایگاه ویژه قرار دارد .در این راستا داشتن اطلاعات لازم جهت پیاده سازی استراژی‌ها ارتقاع کیفیت و جلب اعتماد مصرف کننده ضروری است.

سقای گفت: به طور قطع یکی از اتفاقاتی که پس از لغو تحریم‌ها برای این بخش از صنعت کشور رخ می‌دهد حضور پررنگ تر کالاها و خدمات خارجی در کشور است، پس به تبع آن صنعت باید توانایی رقابت را بیشتر از پیش در خود افزایش دهد.

وی در خصوص چگونگی ایجاد توانایی رقابت در صنعت گفت: وقتی ما قدرت خرید بیشتری را داشته باشیم و محصولات دیگری را خریداری کنیم تولید کنندگان سعی می کنند بیشتر تلاش کنند و محصولات با کیفیت تری را تولید کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۹:۴۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۴
درکلیه کارهابرخوردها سلیقه ای وغیریکسان میباشد آلودگی رانت ورشوه هم مشهوداست یقیناراه حل هم کاملاواضح است.
آخرین اخبار