راهنمای خرید موبایل/

نکاتی در مورد خرید موبایل نو و دست دوم و راه های شناسایی آن

در زمان خرید گوشی های نو حتما به نوع گارانتی و تاریخ شروع آن دقت کنید.

به گزارش نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نکاتی که در هنگام خرید گوشی نو و دست دوم باید به آن توجه کنید در زیر آمده است:

۱- از خریدن گوشی های بدون جعبه قطعاً خودداری کنید.

۲- شماره سریال جعبه و گوشی باید همخوانی داشته باشد.

۳- گوشی های نو را از نمایندگی های اصلی که در سطح کشور فروشگاه دارند تهیه کنید.

۴- در زمان خرید گوشی های نو حتما به نوع گارانتی و تاریخ شروع آن دقت کنید .

۵- از تاریخ شروع گارانتی ترجیحا بیش از دو هفته نگذشته باشد.

۶- شماره سریال حک شده روی گوشی و روی کارت گارانتی حک شده باید همخوانی داشته باشند.

۷- در صورتی که گوشی مورد نظر شما کار کرده می باشد و یا از گارانتی آن مطمئن نیستید و می خواهید بدانید این گوشی واقعاً در چه تاریخی تولید شده است، از روش ذیل پیروی کنید:

کد #۹۲۷۰۲۶۸۹#* را بعد از روشن کردن گوشی وارد کنید، در اکثر مدل های تلفن همراه سریال و تاریخ ساخت گوشی را به شما می دهد.

۸ – راه دیگر برای تشخیص گوشی نو این است که به اطرا ف باطری و محل قرار گر فتن آن با دقت نگاه کنید در گوشی های نو هیچ خط و اثری از مالش باطری به بدنه گوشی نباید وجود داشته باشد.

۹- محل قرار گر فتن سیم کارت در گوشی های نو کاملا تمیز و بدون خط می باشد.

۱۰- در گوشی های که دارای حافظه خارجی می باشند این حافظه نباید هیچ پارتیشنی علاوه بر پارتیشن های اصلی که معمولا مخفی بوده و قابل دیدن نمی باشند داشته باشد.

۱۱-د ر گوشی های نو در قسمت زنگ ها نیز نباید هیچ زنگی اضافه بر زنگ های اصلی وجود داشته باشد.

۱۲- در زمان خرید گوشی های دست دو حتما از فروشنده ۲۴ ساعت مهلت تست بگیرید تا باطری و سایر قسمت های آن را به طور کامل تست کنید.

۱۳- یک راه برای تست باطری گوشی دست دوم این است که چندین بار به صورت پیاپی ( مثلا ۵ بار )گوشی  خود را روشن و خاموش کنید اگر باطری این گوشی سالم باشد به اصطلاح نباید خط باطری کم کند یا حد اکثر تا یک خط باطری کم کند، ولی اگر پس از این کار خطوط باطری شما نصف یا کمی کمتر یا بیشتر شد به احتمال قوی باطری گوشی شما دارای اشکال می باشد.

۱۴- در مورد خرید گوشی هایی که دارای حافظه خارجی هستند و یا قابلیت نصب برنامه های گوناگون را دارند دقت بیشتری به خرج دهید اگر در هنگام اجرای یک برنامه یا منو پس از مدتی گوشی دچار مکس طولانی می شود بدانید که این گوشی یا دارای ویروس می باشد و یا نرم ا فزارهای غیر استاندارد روی آن نصب شده که در طولانی مدت برای برنامه اصلی گوشی نیز می تواند مشکل آفرین باشد.

۱۵- ظاهر شدن علائم و یا اعداد بی دلیل، خاموش و روشن شدن مکرر گوشی، خارج شدن ناگهانی از یک برنامه در حین اجرا و خالی و پر شدن خط شارژ گوشی از دیگر نشانه هایی است که در مورد گوشی های با قابلیت نصب برنامه میتواند نشانه غیر استاندارد بودن نرم افزار های نصب شده یا ویروسی بودن و یا در مراحل پیشرفته مشکل سخت ا فزاری گوشی باشد.

۱۶- Gallery یا Memory و یا قسمت هایی که قابلیت نصب یا کپی برنامه های مختلف در آن وجود دارد نباید هیچ پارتیشن یا فایلی غیر از فایل های اصلی گوشی وجود داشته باشد.Call Duration گوشی زمان ۰۰:۰۰:۰۰ وجود داشته باشد.

۱۷- در پایان ذکر این نکته ضروری است که در صورتی که شما جز افرادی هستید که گوشی خود را مرتبا عوض می کنید در هنگام خرید گوشی حتما قیمت فروش دست دو آن را نیز جویا شوید تا از میزان افت قیمت احتمالی گوشی مورد نظر خود مطلع باشید چرا که برخی از گوشی ها اصولا دارای افت قیمت بالا می‌باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من گوشی شیاو می e9نو خریدم چهار روزی میشه می خوام بدونم نو هس یا استفاده شده آخه چندتا بازی توش هس دیگه روشن هم شارژ باتریش هم نصف خالی بود
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۳۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام میخاستم بدونم گوشیم نوع یا کارکرده اکثر این کدهای ک دادن تو سایت ای مختلف و زدم هیچ کدوم اون چیزی ک شما میگید بالا نمیاره
چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۵۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام من امروز گوشی redmi note 8 خریدم توش چند تا بازی و برنامه ی WPS office وجود داشت... لطفا یکی بگه این گوشی دست دومه؟ کارت گارانتی تعویض هم گرفتم، ممکنه اگه دست دوم بود تعویض کنم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
کاری نداره .. ببین از کجا میخری.. از علاءالدین گرفتی شک کن
Korea (Republic of)
Mokhtar
۱۳:۱۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
افتزا بود
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۱۴ ۳۰ تير ۱۳۹۸
به هیییییییچ دردی نخورد
فقط همین
آخرین اخبار