نفت در طی هفته‌ای که گذشت؛

بیش از 2میلیون خودرو در انتظار تست و بازرسی مخازن/ تحریم‌های اقتصادی اروپا را بیشتر آزار داد

فرصت سرمایه گذاری 6.6 میلیارد یورویی در بزرگترین هلدینگ پتروشیمی ایران، دورخیز پالایشگاه‌های آفریقای جنوبی برای خرید نفت خام ایران، آمادگی ایران برای امضای قرارداد به ارزش یک میلیارد دلار با ترکمنستان از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در حوزه صنعت نفت بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صنعت نفت کشور با لغو تحریم این روزها روزهای خوبی را سپری می‌کند چرا که با سرمایه‌گذاران خارجی برای توسعه این صنعت در بخشهای مختلف نفت و گاز و پتروشیمی مذاکراتی را انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اهمیت اکتشاف منابع نفت و گاز در شمال و شمال شرق کشور، گفت: در صورت به نتیجه رسیدن برنامه های اکتشافی، صرفه جویی بسیاری در هزینه انتقال انرژی از جنوب کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور با اشاره به اینکه در طول اجرای 9 طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی، 165 میلیارد دلار صرفه‌جویی خواهیم داشت، گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت تصویب طرح‌های جدید همین مقدار به میزان صرفه‌جویی اضافه شود.

در هفته منتهی به دوم مرداد امسال مصرف بنزین کلانشهر تهران به حدود 90 میلیون لیتر رسید.

پذیرفته شدگان آزمون استخدامی شرکت پالایشی ستاره خلیج فارس با گذشت یکسال همچنان چشم‌انتظارند.

عراقی گفت: ما بیشتر در خصوص انفجار یا عوامل ترویستی اطلاع چندانی نداریم و تنها در این حد که شبکه تلویزیونی ترکیه دیشب عامل قطعی صادرات را انفجار اعلام کردند.


رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG گفت: سازمان ملي استاندارد تا به امروز بيش از هزار و 200 جايگاه را بازرسی نموده، و بسيار پيگير هستند ولي جايگاهها توان مالي لازم جهت بازسازی و نوسازی را ندارند.


شمارش معکوس بازگشت شرکت‌های بزرگ بین‌المللی نفت و گاز جهان برای ورود به عرصه سرمایه‌گذاری در صنایع نفت ایران به صدا درآمده بنابراین نباید اشتباهات سال‌های گذشته در این صنعت کشور تکرار شود.


میزان پیشرفت طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی با هدف برداشت روزانه ٣٥ هزار بشکه نفت تا انتهای اردیبهشت ماه ٩٤ به ٩٨,٨ درصد رسید.


مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین الملل از ارائه فرصت سرمایه گذاری ٦,٦ میلیارد یورویی در طرح‌های موجود شرکت هلدینگ خلیج فارس در نخستین کنفرانس مشترک اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا خبر داد.


مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با بیان این که اجرای طرح افزایش کارایی موتورخانه ها سالانه 35 میلیارد مترمکعب صرفه جویی به دنبال دارد، گفت: با توجه به صادرات سالانه 10 میلیارد مترمکعبی گاز ایران به ترکیه، از محل اجرای این طرح می توان صادرات 3.5 سال گاز ایران به ترکیه را تضمین کرد.


رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت،گاز و پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه احداث پالایشگاه‌های بزرگ در کشور مقرون به صرفه نیست گفت: باید در احداث پالایشگاه نگاه سنتی و قدیمی کنار گذاشته شود و به سمت تکنولوژی و فناوری جدید روی آورد.


احیای دوباره صنعت پتروشیمی و بازگشت به جایگاه واقعی زمانی محقق می‌شود که مسولان مجتمع‌های پتروشیمی کشور، با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و کارآمد اروپایی و آمریکایی بتوانند واحدهای جدید را راه‌اندازی و توان حضور در بازارهای بین‌المللی را داشته باشند.


در چهار ماه نخست امسال 60 حلقه چاه نفت و گاز در دورترین مناطق خشکی و دریایی کشور حفر و تکمیل شد.


پالایشگاه‌های از تمایل خود برای ازسرگیری نفت خام ایران پس از لغو تحریم‌ها خبر دادند.


معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از آمادگی کامل ایران برای صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به ترکمنستان خبر داد و گفت: ایران هم اکنون حدود یک میلیارد دلار قرارداد آماده امضا با ترکمنستان دارد.


شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران در پي هجمه هاي تبليغاتي توسط بعضي از خبرگزاري ها،سايت هاي خبري و جرايد خاص وجود تركيبات اكتان افزاي حاوي فلزات سنگين در محموله هاي بنزين هاي وارداتي را تكذيب كرد.


موجودی بنزین ٧٠٠ تومانی کارت‌های سوخت تا پایان تیرماه امسال به کمتر از ١,٣ میلیارد لیتر کاهش یافت.


صنعت نفت ایران در دوران تحریم با کاهش سرمایه‌گذاری و کمبود نقدینگی مواجه شد به طوری‌که نتوانست پروژه‌های کلیدی را به سرانجام برساند حال با انجام توافقات آیا صنعت نفت روزهای خوشی را خواهد دید.


عملیات حفاری اکتشافی به منظور کشف ذخایر نفتی و گازی در تاقدیس چهاربرجه به عنوان یک ساختمان پیچیده زمین شناسی و ژئوفیزیکی آغاز شد.


آزمایش خط لوله ١٠٠ کیلومتری صادرات گاز به عراق مراحل پایانی خود را طی می‌کند و با پایان این عملیات صادرات گاز به عراق آغاز می‌شود.


مجری طرح میدان نفتی یاد آوران گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در فاز اول طرح توسعه میدان نفتی یادآوران تولید باید به سقف 85 هزار بشکه در روز برسد، با این حال برای رسیدن به این میزان، تولید زودهنگام نیز در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون روزانه 55 هزار بشکه نفت خام تولید می شود.


دبیرکل مجمع کشورهای صادر کننده گاز (جی یی سی اف) گفت: با وجود ظرفیت‌های بالا بخش گاز ایران، روسیه همچنان تامین کننده اصلی گاز قاره اروپا باقی خواهد ماند.


عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه ایران امروز با ده سال قبل کاملاً متفاوت است گفت: با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توان تا پایان برنامه ششم از صادرات نفت خام رها شد و در چند سال آینده با درآمدهای نفتی اقتصاد غیرنفتی را تقویت کرد.


معاون وزیر نفت ایران در امور بین الملل و بازرگانی از توان ایران برای صدور محموله‌های ال ان جی به قاره اروپا ظرف پنج تا ١٠ سال آینده خبر داد.


عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: باید مراقب تیغ دولبه تحریم‌ها بود چرا که در زمان تحریم ایران از نظر فضای اقتصادی آسیب‌های زیادی را متحمل شد.


شرکت‌های پالایش نفت کشور اردیبهشت ماه امسال به طور میانگین روزانه یک میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه یا در مجموع بیش از ٥٢ میلیون بشکه نفت خام دریافت کردند.


با تغییر فرآیند، تبدیل و ارتقای سیستم تصفیه خانه فاضلاب مهمانسرای خلیج فارس خارک، بیش از یک میلیارد ریال در پایانه نفتی خارگ صرفه جویی شد.


منابع هندی مدعی شدند که مقام‌های هندی اوایل هفته آینده برای گفتگو درباره نحوه پرداخت بدهی‌های نفتی خود به ایران، راهی تهران می‌شوند.


رپیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به اینکه سازندگان داخلی به توان رقابت جهانی رسیده‌اند گفت: در سال گذشته حدودا ۱.۲ ميليارد دلار، كاتاليست‌های فرايندی تجهيزات ثابت و مخازن ابزار دقيق شيرآلات پالايشگاهی و پترو شيمی كالا صادر به خارج صادر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار