وزارت بهداشت، به مقالات برتر بخش سلامت کنگره بین المللی دانش اعتیاد، جایزه ویژه اعطا می کند

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مقالات برتر بخش سلامت نهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد ، جایزه ویژه اعطا می کند.

 علی فرهودیان دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد ، در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: تا پایان تیرماه که آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این کنگره بین المللی بود ، تعداد 950 مقاله دریافت شد که هم اکنون مرحله داوری را می گذرانند و پیش بینی می شود که از این تعداد، بیش  از 250  مقاله به صورت سخنرانی و مابقی مقالات به شکل پوستر  ارائه شود.

نهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد، از تاریخ 18 الی 20 شهریور ماه امسال به همت مرکز تحقیقات سوءمصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و مرکز تحقیقات سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، و با همکاری دهها سازمان و نهاد دولتی و غیردولتی ، در هفت سالن مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.
 
 دبیر علمی کنگره بین المللی دانش اعتیاد اظهارداشت : امسال ، دفتر " سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی" همکاری بسیار خوبی در زمینه برگزاری کنگره دانش اعتیاد داشته و با مشارکت در بخش " برترین " های کنگره ، به مقالات برتر در بخش سلامت این کنگره، جوایز ویژه ای اعطا می کند.
   
دکتر فرهودیان همچنین به مشارکت تشکل های غیردولتی حوزه اعتیاد همچون " جمعیت تولدی دوباره " و یا سازمانهای دولتی مانند ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی کشور در برگزاری بخش " برترین " های کنگره دانش اعتیاد اشاره کرد و افزود: به دلیل همین مشارکت ها، بخش " برترین " ها در کنگره امسال ، گسترده تر از کنگره های سالهای گذشته برگزار خواهد شد.

وی گفت:  در نهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد ، سه مقاله برتر در زمینه " کیفیت زندگی در اعتیاد " انتخاب می شود که از سوی تشکل غیردولتی " جمعیت خیریه تولدی دوباره " جوایز ارزنده ای برای تهیه کنندگان آنها در نظر گرفته شده است. در ضمن شرکت دارویی فاران به عنوان یکی از حامیان کنگره ، قرار است به پوسترها و سخنرانی های برتر جوایزی اهدا نماید.

دکتر فرهودیان افزود: پژوهش هایی در زمینه " کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد " که در کنگره امسال دانش اعتیاد، برتر شناخته شوند، شامل جوایز و هدایای " ستاد مبارزه با مواد مخدر " خواهند شد، ضمن آنکه " سازمان بهزیستی کشور" نیز برای تحقیقات برتر در حوزه " پیشگیری از اعتیاد " که در نهمین کنگره دانش اعتیاد انتخاب شوند، جوایزی اختصاص داده است.

دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد همچنین تاکید کرد: جایزه " ایزاما " که همه ساله ، کنگره بین المللی دانش اعتیاد برای محققان جوان فعال در زمینه اعتیاد در نظر می گیرد، امسال نیز پابرجا بوده و نهمین کنگره دانش اعتیاد نیز محققان جوان  برگزیده  در این حوزه را با اعطای جایزه ایزاما ، مورد تشویق و تقدیر قرار می دهد.
   
وی افزود: پیش بینی می شود که کنگره امسال مورد استقبال متخصصان و صاحبنظران بیشتری نسبت به کنگره های قبلی قرار بگیرد و حدود دوهزارو 500 شرکت کننده داشته باشد که از هم اکنون سایت کنگره به آدرس www.Ascongress.ir    آماده ثبت نام از متخصصان برای شرکت در این رویداد بزرگ منطقه ای است ، ضمن آنکه کارشناسان بخش اجرایی کنگره از طریق شماره تلفن 88249775 – 021  پاسخگوی پرسش های متخصصان و علاقه مندان می باشند.

دکتر فرهودیان در ادامه، محورهای سه روز کار این کنگره بین المللی را " بيولوژي اعتياد، ژنتيک و اپي ژنتيک، تشخيص و سنجش اعتياد، مصرف الکل و عوارض آن، روان درماني هاي اعتياد، رفتارهاي جنسي در سوءمصرف مواد، پرستاری و مددکاري در اعتياد، مشکلات جسمي در مصرف مواد، اختلالات همراه روانپزشکي در اعتياد، پژوهش در اعتياد و اپيدميولوژي مصرف مواد، پيشگيري از اعتياد، اعتياد و مسايل قانوني، درمان و بازتواني در اعتياد، اعتیاد و مسایل اجتماعی، اعتیاد در کودکان، اعتیاد در زنان، آموزش اعتیاد، و اعتیاد در رسانه "، عنوان کرد.

وی همچنین به عنوان رییس مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطرنشان کرد: در برگزاری این کنگره بین المللی، سازمانها و نهادهای دولتی و غیردولتی بسیاری همچون ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان غذا و دارو و دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان بهزیستی کشور، یونیسف UNICEF، دفتر منطقه ای UNODC، موسسه فرهنگی اکو، مرکز ملی مطالعات اعتیاد ، ستاد توسعه علوم فناوریهای شناختی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه UCLA، پژوهشکده علوم شناختی، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، شبکه سلامت، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، انجمن روان پزشکی ایران، انجمن روانشناسی ایران، سازمان پزشکی قانونی کشور، جمعیت خیریه تولدی دوباره ، مشارکت و همکاری دارند.

دکتر فرهودیان در پایان این گفت وگو، ابراز امیدواری کرد که کنگره امسال موفق تر از سالهای قبل، فضایی مناسب برای تبادل آخرین یافته های علمی باشد و کمک کند تا ارتباط بیشتری بین دانشمندان و کارشناسان این حوزه از علم برقرار شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار