رهبر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

مخالفت مجلس با اشتغال زنان صحت ندارد/ رسیدگی به طرح جامع تعالی خانواده بعد از تعطیلات مجلس

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: به دلیل بررسی برخی طرح‌های یک فوریتی، رسیدگی به طرح تعالی خانواده به جلسه بعد از تعطیلات مجلس موکول شد.

مخالفت مجلس با اشتغال زنان صحت ندارد/ رسیدگی به طرح جامع تعالی خانواده بعد از تعطیلات مجلس
"فاطمه رهبر" رئیس فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اظهار امیدواری نسبت به تصویب طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در صحن علنی خانه ملت گفت: به دلیل بررسی برخی طرح‌های یک فوریتی، رسیدگی به طرح تعالی خانواده به جلسه بعد از تعطیلات مجلس موکول شد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به اینکه نقص‌های فرهنگ‌سازی، مخاطرات و تهدیدهای جدی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده است، تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی و نهادهایی که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم به این حوزه مرتبط هستند، باید بیشتر به بحث فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها توجه کنند.

وی در ادامه افزود:‌ برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی را سد راه فرزندآوری خانواده‌ها در کشور معرفی می‌کنند اما می‌بینیم در شهرهای کوچک و روستاها که دارای ضعف اقتصادی هستند، فرزندآوری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

رهبر تاکید کرد: خانواده‌های مرفه زیر بار مسئولیت فرزندآوری نمی‌روند و این دغدغه باید از لحاظ فرهنگی مرتفع شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به اینکه نباید همه نگرش‌ها به تعالی خانواده صرفا اقتصادی باشد،‌ اذعان کرد: شرایط فعلی جامعه ما به گونه‌ای رقم خورده که دختران بعد از تحصیلات طولانی مدت به اشتغال روی آورده و تمام وقت در اختیار جامعه هستند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس هدف طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را حمایت از اقشار مختلف بویژه جوانان دانست و ادامه داد: خانم‌ها به دلیل ازدواج دیر هنگام و تمایل به حفظ شغلشان، تمایلی به بچه‌دار شدن ندارند و این وظیفه حاکمیت و قانون‌گذار است که انطباق درستی میان شغل خانه‌داری با مشاغل در جامعه ایجاد کنند.

وی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به مجلس مبنی براینکه ما می‌خواهیم با این طرح خانم‌ها را خانه‌دار کنیم، گفت: خانم‌‌‌ها و آقایون از لحاظ وظایف در زندگی متفاوتند و یک خانم بعد از یک روز کاری دیگر انرژی لازم برای برطرف ساختن نیازهای خود و خانواده را نخواهد داشت.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر خاطرنشان کرد: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده مسلما در صحن مجلس با پیشنهادات و تغییراتی همراه خواهد بود اما تلاش می‌کنیم این طرح به نحو احسن سیاست‌های تشویقی برای انسجام خانواده و فرزندآوری را در بر داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار