بیرجند ؛

بودجه شوراها ناکافی است

بودجه 10 میلیارد تومانی شوراها در سال 94 ناکافی است .

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ؛ بصیری پور رئیس شورای عالی استانها امروز در نشست شورای استان خراسان جنوبی در بیرجند گفت: شورای عالی استانها امسال 50 میلیارد تومان را برای اداره شوراها به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که مجلس تنها با 9 میلیارد و 600 میلیون تومان آن موافقت کرد.

وی افزود : در بودجه 50 میلیارد تومانی، 35 میلیارد تومان را برای 35 هزار شورای اسلامی روستا و 15 میلیارد تومان را برای شوراهای اسلامی استان، شهرستان و بخش در نظر گرفتیم .

رئیس شورای عالی استانها گفت : متأسفانه بودجه شوراها در قالب کمکهای دولتی تأمین می شود و دولت هیچ ردیف اعتباری خاصی را در لایحه بودجه در نظر نمی گیرد که این ضعفی در قانون اداره شوراهاست.

بصیری پور تقویت شوراهای شهرستان را از اولویتهای امسال شورای عالی استانها دانست و افزود :بر اساس اصل 7 قانون اساسی،شوراها از ارکان اصلی تصمیم گیری و اداره امور کشور هستند و مدیریت محلی امروز یک مدل موفق در جهان است.

وی گفت : اصل 7 قانون اساسی و وجود 117 هزار عضو شوراها در کشور دو ظرفیت مهم برای پیشبرد امور است و تا زمانی که شورا باوری در ذهن مدیران دولتی جا نیفتد نمی توان به تحقق نقش شوراها در مدیریتهای شهری و روستایی امیدوار بود.

در این نشست رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان و بخش های خراسان جنوبی، نداشتن بودجه مستقل، توزیع ناعادلانه اعتبارات طرحهای عمرانی و دعوت نشدن اعضای شوراها در جلسات شورای برنامه ریزی و کارگروههای استانی را از مهمترین مشکلات خود عنوان کردند.

رئیس شورای عالی استانها در این نشست 5 میلیون تومان به هرکدام از شوراهای اسلامی شهرستان و 10 میلیون تومان نیز به شورای اسلامی استان خراسان جنوبی کمک کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این نشست در خصوص کمک 2 میلیون تومانی استانداری به هر یک از شوراهای اسلامی شهرستان قول مساعد داد.

حجت الاسلام عبادی نماینده مردم شهرستانهای بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مجلس شورای اسلامی به دنبال تقویت شوراها و نه محدود کردن اختیارات آنان است چرا که شوراها از بدنه مردم و پیگیر مطالبات به حق آنان هستند.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: بودجه ، شورا ، بیرجند ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.