استفاده از انرژی تجدیدپذیر مسبب افزایش تولید برق

نائب رئیس دوم کمیسیون انرژی بیان کرد: استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و نوین یکی از مهمترین اقدامات افرایش تولید برق است.

ناصر سودانی نائب رئیس دوم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص راهکارهای اساسی کاهش مصرف برق و ممانعت از خاموشی اظهارداشت: یکی از مهمترین اقدامات افزایش تولید برق با رویکرد فضا سازی برای مشارکت بخش خصوص احداث نیروگاه‌ها، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و نوین اعم از انرژی بادی، خورشیدی و زمین گرمایی است.

وی افزود: نوسازی و بازسازی شبکه‌های فرسوده انتقال برق در برخی از نقاط کشور عملکرد موثری در جلوگیری از تلفات انرژی و مصرف دارد و از طرفی برخی تجهیزات پرمصرف که با رعایت استانداردهای بین الملل همخوانی ندارند باید با اعمال قوانین بازدارنده آنها را با استانداردها جهانی نزدیک کرد.

سودانی در خصوص ممانعت از خاموشی بیان کرد: با رعایت الگوی مصرف بر اساس قانون جامع آن در سطح کشور می‌توانیم با حداقل رسانیدن مشکلات از قطعی برق جلوگیری نماییم.

نائب رئیس دوم با اشاره به تاثیر افزایش قیمت درکاهش مصرف تصریح کرد: افزایش قیمت یکی از راهکارهای کاهش مصرف است زیرا اتلاف انرژی ارتباطی با مصرف ندارد به گونه‌ای که در برخی از نقاط 20 الی 30 درصد اتلاف و هدر رفت برق بخاطر استفاده از تاسیسات وتجهیزات پر مصرف دارد که باید سازندگانی را که استانداردها را رعایت نمی‌کنند از فروش محصولات انها جلوگیری شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار