دبیر انجمن داروسازان تهران:

داروهای خارج از فهرست رسمی بصورت قاچاق توزیع می شود

دبیر انجمن داروسازان تهران گفت : داروهایی که خارج از فهرست رسمی و بدون نظارت سازمان غذا و دارو در هر جایی توزیع شود؛ قاچاق است.

دکتر محمد رضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه توزیع داروی قاچاق از جمله تخلفات گسترده ای است که در مراکز مختلف مشاهده می شود، اظهار داشت : ممکن است برخی از داروخانه ها تخلف کرده و دارویی را بصورت قاچاق به دست مصرف کننده برسانند اما در جاهای دیگری از جمله مراکز بازپروری اندام ؛ فروشگاههای لوازم ورزشی و حتی عطاری ها که نظارتی از سوی سازمان غذا و دارو بروی آنها وجود ندارد داروهای قاچاق مشاهده می شود.

وی با اشاره به تخلفات گسترده ای که در این حوزه وجود دارد افزود: سازمان غذا و دارو باید حوزه بازرسی خود را گسترده تر کرده و به موارد غیرقانونی فروش دارو در مراکزی که صلاحیت این کار را ندارند ،رسیدگی کند.

وی در خصوص تخلفات اخیرا چند داروخانه که در دادگاه سازمان نظام پزشکی مورد رسیدگی قرار گرفت اذعان داشت : مدیریت علمی و اقتصادی داروخانه باید برعهده دکتر داروساز باشد و به دست افراد غیرمسئول سپرده نشود و زمانیکه داروخانه از نظر اقتصادی دچار تزلزل شود ناگزیر برای جبران هزینه ها به کارهای غیراخلاقی روی می آورد.

دری به بحران اقتصادی داروخانه ها اشاره کرد و گفت : با توجه به شرایط بحرانی که داروخانه ها در گردش اقتصادی خود دارند، بسیاری از آنها سال گذشته پروانه های خود را ابطال نموده و از ادامه کار دست کشیدند.

وی مختل شدن حیات اقتصادی داروخانه ها را یکی از عواملی دانست که برخی از آنها را به سوی انجام کارهای غیرقانونی برای جبران هزینه ها می کشاند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار