بند پی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران:

لایحه معیشت معلولیت‌های شدید تصویب می شود

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: لایحه معیشت معلولیت های شدید با در نظر گرفتن حداقل حقوق وزارت کار برای افرادی که توان انجام کار ندارند، با ابلاغ و دستور وزیر کار تصویب می شود.

انوشیروان محسنی بند پی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به معلولیت‌های شدید و نیمه شدید اظهار کرد: پرداخت یارانه 50 هزار تومانی برای این گونه افراد جوابگوی هزینه‌های فعلی نیست، بنابراین در پیشنویس اصلاح قانون جامع حمایت از معلولین اعلام شده که سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است حقوق این افراد را بر اساس حداقل حقوق وزارت کار، در آن سال در نظر بگیرد.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: این میزان حداقل مبلغی است که نسبت به امرار معاش و تجهیزات مورد نیاز زندگی شخصی فرد دارای معلولیت شدید، پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: کسانی که توان انجام کار ندارند، حمایت معیشتی آن‌ها به طور کامل در نظر گرفته می‌شود.

بند پی با اشاره به افزایش بیش از 3 درصدی استخدام معلولان در دستگاه‌های اجرایی، گفت: سیاست دولت مبنی بر کم کردن تصدی گری است و این یک سری مشوق‌ها برای کار آفرینان و کسانی که به صورت خصوصی بنگاه‌های اقتصادی وتولیدی دارند، در نظر گرفته خواهد شد. بر این اساس حق کارفرمایان 50 درصد از سازمان بهزیستی تامین خواهد شد که افراد دارای معلولیت بتوانند نسبت به اشتغال خود در وضعیت بهتری قرار بگیرند.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: با معافیت‌های مالیاتی و فراهم کردن شرایط دیگر، پیش بینی می‌شود وضعیت استخدام معلولان بیشتر از 3 درصد باشد.

وی با اشاره به ضمانت‌های اجرایی قانون 3 درصد استخدام معلولان در دستگاه دولتی، بیان داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به عنوان نهاد حاکمیتی بر این قانون نظارت دارد و جای امیدواری است که این تکلیف و تعهد عملیاتی شود.

رئیس سازمان بهزیستی در پایان یادآور شد: در یکی بندهای قانون استخدام 3 درصد معلولان آمده که بهزیستی به عنوان وکیل افراد ناتوان می‌تواند از حقوق حقه‌ی آنان دفاع کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار