آغاز رهاسازی آخرین مرحله آب سدسفیدرود‌ در گیلان‌

آخرین مرحله آبگذاری کانال‌های آب کشاورزی برخی مناطق گیلان از سد سفیدرود به مدت سه روز آغاز شد.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از فارس ، آخرین مرحله آبگذاری کانال‌های آب کشاورزی برخی مناطق گیلان از سد مخزنی سفیدرود دقایقی پیش آغاز شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در جریان رهاسازی آخرین مرحله آب سد سفیدرود اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، آخرین مرحله آبگذاری در برخی مناطق استان به مدت سه روز انجام می‌شود.

سیف‌الله آقابیگی رهاسازی آخرین مرحله آب سد سفیدرود را به مناطق اطراف رشت، انزلی، فومنات، شرق گیلان و... عنوان کرد.

وی رهاسازی آخرین مرحله آب از سد سفیدرود را به منظور تکمیل و اتمام فعالیت‌های کشاورزی استان ذکر کرد و گفت: مدیریت منابع آب و حفظ پایداری اراضی شالیکاری در اقصی نقاط استان که محصول برنج در آن به ثمر رسیده، امری ضروری است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان بازگشایی سد سفیدرود را از شب گذشته بیان کرد و افزود: آبگذاری از صبح امروز آغاز شده است.

رهاسازی تاکنون یک‌میلیارد و 40 میلیون متر مکعب آب سد سفیدرود

وی با بیان اینکه از ابتدای رهاسازی آب سد سفیدرود در سال جاری تاکنون هفت مرحله آبگذاری صورت گرفته است، تصریح کرد: تاکنون یک‌میلیارد و 40 میلیون متر مکعب آب از سد سفیدرود رهاسازی شده است.

آقابیگی رهاسازی مقدار مذکور آب از سد سفیدرود را موجب تامین آب کشاورزی 180 هزار هکتار اراضی شالیکاری استان عنوان کرد و ادامه داد: بقیه اراضی شالیکاری گیلان از رودخانه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ، کانال‌ها، چاه‌ها و.... تامین می‌شود.

وی از کشاورزان گیلانی خواست با توجه به وضعیت خوب هوا، برداشت برنج‌های رسیده را انجام دهند تا با رهاسازی آب دچار مشکل نشوند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی آخر هفته و ورود گردشگران و مسافران به گیلان، از مردم و مسافران می‌خواهیم با رعایت نکات ایمنی از ورود به تمام مجاری آبی استان و تاسیسات آبی جداً خودداری کنند.

وی آبگذاری کانال‌های آب کشاورزی را با دبی خروجی 60 متر مکعب در ثانیه ذکر کرد و یادآور شد: آخرین مرحله آبگذاری برای تکمیل و پایان فعالیت‌های کشاورزی گیلان انجام شده است.

انتهای پیام/

       

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار