تبلت‌ و گوشی هوشمند برای بچه‌ها مفیدند؟

تحقیق جدیدی نشان می‌دهد که بسیاری از بچه‌های کم سن و سال پیش از تولد یک‌سالگی‌شان از گوشی‌های هوشمند و تبلت استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الو دکتر:تحقیق جدیدی نشان می‌دهد که بسیاری از بچه‌های کم سن و سال پیش از تولد یک‌سالگی‌شان از گوشی‌های هوشمند و تبلت استفاده می‌کنند.
دکتر هیلدا کابالی معتقد است که: اصلاً جای تعجب ندارد وقتی می‌فهمیم بچه‌ها در سنین پایین در دست‌شان موبایل دارند. در حال حاضر اکثر والدین دارای موبایل هستند و بچه‌ها هم آنها را دوست دارند. والدین معمولا از ابزارهایی مانند موبایل یا نظیر آن برای آرام کردن یا سرگرمی بچه‌ها یا نوزادان نوپایشان استفاده می‌کنند آن هم وقتی که سرشان شلوغ است یا بیرون از خانه کار دارند. برای مثال ۶۰ درصد از والدین می‌گویند که بچه‌هایشان با گوشی هوشمند یا تبلت‌هایی مثل آی‌پد وقتی  سر کار هستند بازی می‌کنند و ۷۳ درصد از والدین وقتی که بیرون از خانه‌اند به بچه‌هایشان گوشی می‌دهند.
تنها کمتر از یک‌سومِ والدین از وسایلی مثل موبایل برای خواباندن بچه و حدود دو‌سومِ از آنها برای آرام کردن بچه‌ها ار آن‌ استفاده می‌کنند. با این حال حدود ۳۰ درصد از والدین درباره‌ی استفاده‌ی بچه‌هایشان از تکنولوژی‌ها یا گجت‌های مختلف با پزشک کودکان مشورت کرده‌اند.
خانم دکتر کابالی در ادامه افزود: اگرچه وسایلی مانند موبایل در زندگی بچه‌های کم سن و سال در همه‌جا وجود دارد، اما هنوز درباره‌ی تأثیر آنها بر بچه‌ها چیزی نمی‌دانیم.
از طرفی والدین نگران یک مسئله‌ دیگر هم هستند: یکی مهارت‌های اجتماعی بچه‌ها یا ذهنیات آنها در صورت استفاده‌ی زیاد از تکنولوژی‌های موبایلی و دیگری توانایی ارتباط با جهانی مملو از تکنولوژی در صورت عدم استفاده از آنها. البته نگرانی‌ها درباره‌ی این مسئله که استفاده از این تکنولوژی‌ها یا گجت‌ها می‌تواند دقت و توجه بچه‌ها را تضعیف کند و یا به اختلالات زبانی بینجامد کاملاً بی‌اساس است. دانشمندان هم‌چنان تلاش می‌کنند تا در این مورد اطلاعات بیشتری به دست بیاورند ‌که تکنولوژی‌ها یا گجت‌های موبایلی چگونه و در چه سنی می‌تواند برای بچه‌ها مفید باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار