علیرضا رئیسیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

در‌جا زدن سینما نتیجه عدم حمایت از بخش خصوصی است

با وجود اینکه امسال نسبت به سال گذشته افزایش مخاطب داشتیم اما هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده‌‌ایم.

علیرضا رئیسیان تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت گردش مالی در سینمای حال حاضر ایران گفت: آماری که به تازگی با آن روبرو بودم برای من جای تعجب داشت. تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال گذشته فروش سینماها بهتر بوده که این فوق‌العاده است یعنی‌ علی‌رغم اینکه منابع سرگرمی دیگری مثل فوتبال کاهش تماشاگر داشته اما سینما 3 برابر افزایش مخاطب داشته که از این بابت خوشحالم و امیدوارم به همین شکل کار ادامه پیدا کند و فیلم ما هم بیننده خوبی داشته باشد.

وی افزود: البته هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده‌ایم یعنی ما نتوانسته‌ایم حداقل یک‌ دهم جمعیت را در سال برای دیدن فیلم‌های مهم به سالن‌های سینما بکشانیم و می‌توان گفت که هنوز فاصله زیادی با آن نقطه مطلوب و مدنظر ما  یعنی‌ کشاندن 1 تا 2 میلیون نفر بیننده برای دیدن یک فیلم خوب، داریم.

وی در خصوص هزینه ساخت یک فیلم معمولی در سینما بیان کرد: هزینه ساخت یک فیلم بستگی به خود فیلم و شرایط موجود ارتباط دارد اما ساخت یک فیلم به طور متوسط بین 1 تا 2 میلیون خرج دارد.

رئیسیان در پاسخ به این سؤال که آیا فیلم‌های تولید شده بازگشت سرمایه دارد یا نه عنوان کرد: پیش‌بینی من برای امسال این بود که ممکن است فیلم‌ها سود آنچنانی نکنند اما متوسط فروش خوبی داریم که تا الان این اتفاق افتاده است. سال آینده نیز متوسط فروش خوبی را پیش‌بینی می‌کنم اما در کل رضایت‌بخش نیست.

وی علت عدم بازگشت سرمایه در اکثر فیلم‌های تولید شده در سینمای ایران بیان کرد: به دلیل فعال نبودن بخش خصوصی این اتفاق رخ داده که اکثر فیلم‌ها با بازگشت سرمایه مواجه نشود. پس دولت باید شرایط را مهیا کند که بخش خصوصی فعال باشد تا شاهد این رخداد نباشیم در غیر این صورت سینما در‌ جا خواهد زد و این به نفع سینما نیست.

رئیسیان در خصوص پیش‌بینی فروش «دوران عاشقی» با در نظر گرفتن این موضوع که این فیلم در جشنواره داخلی و بین‌المللی فجر و شهر با استقبال روبرو شده اظهار داشت: آقای سرتیپی با تخصص بسیار در این زمینه اذعان دارد که «دوران عاشقی» از موفق‌ترین فیلم‌ها خواهد بود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار