ارومیه؛

آمادگی 500 پایگاه‌ تابستانی

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: 500 پایگاه‌ تابستانی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ولی حسینی در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی برگزار شد گفت: اکنون 500 پایگاه تابستانی بیش از 5 هزار و 700 دانش‌آموز را  در مقاطع مختلف سنی زیرپوشش قرار داده‌اند تا در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت آنها گام‌های لازم برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد پایگاه‌های تابستانی استان نسبت به سال گذشته 240 واحد افزایش پیدا کرده است، افزود: این پایگاه‌ها در مجموع حدود 5 هزار و 700 دانش‌آموز در رشته‌های مختلف را زیر پوشش قرار داده‌‌اند، به طوری که برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی آنها مورد توجه دانش‌آموزان قرار گرفته است.

این مسئول به برگزاری نخستین همایش ملی و علمی تربیت‌بدنی در 26 مهرماه امسال به میزبانی ارومیه اشاره و خاطرنشان کرد: تا 10 مردادماه امسال دانشجویان، معلمان و پژوهش‌گران برای ارسال مقالات و آثار خود به دبیرخانه فرصت دارند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی به اجرای طرح «یک روز بدون خودرو» در ارومیه برای نخستین بار اشاره و خاطرنشان کرد: اداره‌کل برای نهادینه‌سازی این فرهنگ و استفاده از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه پیش‌گام شده است.

وی برای همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه و اجرای طرح مشابه در سایر نهادها و سازمان‌ها ابراز امیدواری کرد و گفت: سایر سازمان‌ها باید این مبحث و ضرورت پرداختن به آن را به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

حسینی با اشاره به وجود 400 کارمند در این مجموعه، خاطرنشان کرد: روزانه حدود 200 دستگاه وسیله نقلیه به مجموعه اداری آموزش و پرورش توسط کارکنان وارد می‌شود که با اجرای طرح مورد اشاره درصدد بهسازی وضعیت موجود هستیم.

وی با اشاره به اینکه طرح مورد اشاره هر هفته یک روز به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد، اضافه کرد: فردا به عنوان نخستین روز اجرای طرح مورد اشاره به شمار می‌رود که پرسنل در محل مشخص جمع شده، با دوچرخه به طرف اداره‌کل رکاب خواهند زد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی بیان کرد: پنج‌شنبه هشتم مردادماه جاری به عبارت دیگر فردا ساعت هفت و نیم صبح کارمندان این مجموعه در محل مشخص تجمع کرده، به سمت اداره‌کل حرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.