ولایتی در کنگره پزشکان مسلمان جهان:

نامه رهبری به جوانان اروپا و امریکا فصل جدیدی در تبیین جایگاه اسلام در جهان است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نامه رهبری به جوانان اروپا و امریکا فصل جدیدی در تبیین جایگاه اسلام در جهان است.

نامه رهبری به جوانان اروپا و امریکا فصل جدیدی در تبیین جایگاه اسلام در جهان استبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، "علی اکبر ولایتی" عصر روز پنجشنبه 8 تیرماه و در محل کتابخانه آستان قدس رضوی در جمع پزشکان مسلمان که از سوی مجمع جهانی بیداری اسلامی برای بررسی و تبیین اهمیت و جایگاه نامه مقام معطم رهبری به جوانان اروپا و امریکای شمالی برگزار شده بود اظهار داشت : معظم له با درایت و دریافت دقیق و روشن از هجمه دشمنان و توطیه‌گران به مبانی اصلی و ارزشی اسلامی ضرورت توجه جوانان غربی که بسیاری از انان از شرایط موجود در غرب هم نگران و زده شده‌اند را مورد تاکید قرار دادند که این مهم و تدبیر و ابتکار، فصل جدیدی را در معرفی جایگاه اسلام می‌تواند ایجاد کند.
 
مشاور مقام معطم رهبری در امور بین‌الملل حفط وحدت در میان مسلمانان را که مورد تاکید رهبر انقلاب در شرایط امروز منطقه و جهان بوده مورد تاکید قرار داد و گفت :مسلمانان و امت اسلامی باید تلاش کنند تا در این خصوص گام‌های بلندی را برداشته و ضمن حفط وحدت در جهت معرفی ارزش‌های اصیل اسلامی و دینی گام بردارند و امیدواریم این گونه نشست‌ها که می‌تواند به صورت منظم ادامه یابد در این زمینه تاثیر گذار باشد.

وی در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان افزود: تعبیر زیبای شما در خصوص اینکه جمهوری اسلامی ایران نشان داد می‌توان با حکومت دینی راه پیشرفت و توسعه را در عین توجه به ارزش‌های الهی به اجرا در اورد نکته دقیقی است و باید تلاش کرد معرفی درستی از فرهنگ غنی اسلامی صورت پذیرد که نمونه درست و دقیق ان را می‌توان در جمهوری اسلامی ایران مشاهده کرد.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نطام در ارتباط با موضوع طرح تبلیغات منفی بر علیه اسلام تصریح کرد: این گونه هجمه‌ها موضوع جدیدی نبوده و از صدر اسلام از سوی برخی معاندین مطرح بوده تا چهره‌ای خشن از اسلام را مطرح کنند و با طرح اسلام هراسی مانع توجه روز افزون افراد به ویژه جوانان گردند که نامه رهبر معطم انقلاب در این خصوص بسیار مهم بوده ضمن آن که باید توجه داشت امروز بر خلاف گدشته پیشرفت‌های علمی ،تکنولوژی و ارتباطی امکان معرفی دقیق تر اموزه‌های الهی را فراهم می‌کند که با تعامل و وحدت در این زمینه می‌توان گام برداشت.
 
ولایتی افزود: مناسب خواهد بود نسبت به دریافت و نشر پیام مقام معظم رهبری و تبیین آن در میان علاقه‌مندان از سوی شرکت کنندگان این نشست به عنوان جامعه نخبگانی اقدام کنند.
 
در ادامه این برنامه دکتر "مقدم فر"، "ایزدی" و برخی از دیگر کارشناسان توصیحات لازم را برای شرکت کنندگان ارایه و به سوالات پاسخ گفتند.
 
شایان ذکر است، هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان جهان اسلام به ریاست علی اکبر ولایتی در مشهد روز پنجشنبه افتتاح و در تهران ،شیراز و اصفهان ادامه خواهد داشت که علاوه بر مباحث علمی و پزشکی در خصوص نامه مقام معطم رهبری به جوانان اروپا و امریکای شمالی هم بحث و تبادل نطر صورت پدیرفت.

موسسه تنطیم ونشر آثار مقام معظم رهبری، مجمع جهانی بیداری اسلامی، مجمع جهانی اهل‌بیت ،دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، تهران، شیراز و شهرداری مشهد در برگزاری این اجلاس بین المللی همکاری دارند.

اعضا کنگره همه ساله با پرداخت عضویت اجلاس‌های خود را برگزار می‌کنند.
 
گفتنی است، مجمع جهانی بیداری اسلامی پس از تشکیل مجمع عمومی درسال 1390 و سپس شورای عالی با شرکت تعدادی از علمای برجسته جهان اسلام تاکنون چندین اجلاس را برای گروه‌های مختلف از جمله جوانان، زنان، علما و اندیشمندان، ،شعرا، اساتید دانشگاه و اجلاس‌های منطقه‌ای با مشارکت نهادها و سازمان‌های مختلف برگزار کرد و در همین راستا برگزاری اجلاس پزشکان مسلمان از سوی مجمع جهانی اهل بیت، موسسه تنطیم و نشر آثار مقام معظم رهبری و مجمع جهانی بیداری اسلامی می‌تواند گام موثری در این زمینه باشد ضمن آن که به زودی نیز شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در عراق برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار