جنگ ورزشی-سیاسی شاگردان شمسایی با مدعیان اماراتی

ششمین دوره مسابقات جام باشگاه های فوتسال آسیا امروز آغاز می شود و تاسیسات دریایی به مصاف رقیب اماراتی می رود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم تاسیسات دریایی تهران که پس از دوسال حضور در لیگ برتر فوتسال،سال قبل موفق شدند به مقام قهرمانی دست یابند،اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا را تجربه می کنند.استارت شاگردان شمسایی در جام باشگاه های آسیا در برابر تیمی که سابقه درخشانی در آسیا ندارد،به نسبت آسان خواهد بود تا چهره های نامی تیم تاسیسات با قدرت رقیب را از سد راه بردارد و از امتیاز میزبانی خود بهترین بهره را ببرد.البته نامی که تیم اماراتی برای خود برگزیده نیز انگیزه فوتسالیست های ایرانی را برای شکست حریف بیشتر کرده تا در ایران با نام جعلی (خلیج ع رب ی) در رقابت ها حاضر نشود.
 
در این بین یکی از مهمترین رقابت های فوتسالی که به میزبانی کشورمان برگزار می شود بازهم مورد کم لطفی مسئولان قرار گرفته تا علی رقم گفته های رئیس کمیته فوتسال بازی تاسیسات دریایی ایران و امارات پخش زنده نداشته باشد و قربانی لیگ برتر فوتبال شود.
 
تاریخچه تیم های ایرانی در جام باشگاه های آسیا:
 
کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتسال آسیا به منظور معرفی بهترین تیم باشگاهی آسیا هر سال اقدام به برگزاری مسابقات جام قهرمانی باشگاه های آسیا می کند که میزبان این مسابقات از میان تیم هایی که اعلام آمادگی کنند به صورت دوره ای انتخاب می شود.
 
اولین دوره این مسابقات به صورت آزمایشی به میزبانی تیم شن سای ساوه بین شش تیم برگزار شد که با قهرمانی شن سا پایان یافت. اما از سال ۲۰۱۰ مسابقات تحت نظارت مستقیم ای اف سی برگزار می شود و تیم های ایرانی همواره در این بازی ها فینالیست بوده اند.
 
در سال ۲۰۱۰ فولاد ماهان ، در ۲۰۱۲ گیتی پسند اصفهان به قهرمانی رسیدند و در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ تیم های منصوری قرچک و گیتی پسند اصفهان به مقام نایب قهرمانی دست یافتند.همچنین در سال 2014 تیم دبیری تبریز در دیدار رده بندی پس از تساوی در وقت های قانونی،در ضربات پنالتی موفق شد شنزن چین را شکست دهد و به مقام سوم این بازی ها دست یابد.
 
گروه‌بندی این دوره از مسابقات به شرح زیر است:
گروه A: تأسیسات دریایی (ایران)، القادسیه (کویت)، الخلیج (امارات)
گروه B: ناگویا (ژاپن)، ام اف سی امجک (قزاقستان)، لوکوموتیو (ازبکستان)
گروه C: چونبوری (تایلند)، الریان (قطر)، نفت الوسط (عراق)
گروه D: شنژن نانلینگ (چین)، بانک بیروت (لبنان)، تایسان نام (ویتنام)
 
برنامه روز اول مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا به شرح زیر است:
جمعه ۹ مردادماه (۳۱ جولای)
شن‌زن چین – تایسان نام ویتنام، ساعت ۱۲
چونبوری تایلند – نفت الوسط عراق، ساعت ۱۴:۳۰
ناگویا ژاپن – لوکوموتیو ازبکستان، ساعت ۱۷
تأسیسات دریایی ایران – الخلیج امارات، ساعت ۱۹:۳۰

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار