دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن عنوان کرد

تولید ملی اساس اقتصاد مقاومتی / تولیدات صنایع جایگزین فروش نفت خام

دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن بیان کرد: با برنامه‌ریزی بلندمدت می‌توانیم صنایع را جایگزین فروش نفت خام خود کنیم زیرا زیرساخت‌های اصلی تولید صنایع و مواد خام وجود دارد.

سیدمحمد بیاتیان دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه صنایع چه سهمی در اقتصاد مقاومتی دارند، بیان کرد: پایه و اساس اقتصاد مقاومتی تولید ملی است و صنایع به عنوان بخشی از تولید نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارد.

بیاتیان در ادامه بیان کرد: اقتصادکشور وابسته به درآمدهای نفتی است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نفت ثروتی است که باید برای نسل‌های آینده باقی بماند و به همین خاطر دولت هر ساله بودجه‌ای را که به مجلس ارائه می‌ دهد باید بر اساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نقش استراتژیک درآمدهای نفتی کم‌رنگ شود.

وی در خصوص جایگزین تولید ثروت صنایع بر فروش نفت خام بیان کرد: بنابراین با برنامه‌ریزی بلندمدت می‌توانیم صنایع را جایگزین فروش نفت خام خود کنیم زیرا زیرساخت‌های اصلی تولید صنایع و مواد خام نیروهای توانمند وجود دارد که با سیاست‌گذاری‌های حمایتی از تولید ملی و برنامه‌ریزی این کار شدنی است.

دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن در پایان تصریح کرد: صنایع با وجود مشکلاتی در تولید که اغلب نرم‌افزاری هستند باید با  برنامه‌ریزی یکپارچه و مدون در یک زمان کارشناسی شده نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی کشور داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار