در مجموعه ورزشی آزادی/

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا امروز آغاز می‌شود

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از امروز در تهران آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، جام هجدهم در حالی به میزبانی سالن‌ 12 هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی و سالن فدراسیون والیبال آغاز می‌شود که تیم ایران برای دفاع از عنوان قهرمانی خود، این بار با تیم دوم‌اش پنجه در پنجه مدعیان والیبال قاره پهناور می‌اندازد.  

فدراسیون والیبال ایران، از آنجا شاگردان کواچ مسیر سختی در رسیدن به المپیک ریو را پیش روی خود می‌بینند و با فاصله کمی پس از پایان لیگ جهانی 2015 باید خودرا برای حضور در هجدهمین جام قهرمانی قاره زرد آماده می‌کردند، با تصمیمی استراتژیک به تیم دوم ایران برای حضور در این رقابت‌ها آماده‎‌باش داد. ایران از چند سال پیش خود را در سطح یک والیبال جهان مطرح کرد و حالا قاره پهناور برای سروقامتان ایران حقیر به نظر می‌رسد. به این ترتیب و با حضور تیم دوم ایران در والیبال قهرمانی آسیا، تیم اول ایران فرصت بسیار خوبی برای ریکاوری و حضور پرقدرت در رقابت‌های جهانی ژاپن دارد. رویدادی که تیم ایران با حضور در آن‌ شانس رسیدن به المپیک را هم دارد. آرزویی که در صورت برآورده شدن، کلکسیون افتخارات والیبال ایران را تکمیل می‌کند. حضور در المپیک، رویایی است که نسل طلایی والیبال ایران سال‌هاست در صدد تحقق آن است و شاید هرگز چنین فرصتی نصیب والیبال ایران برای رسیدن به مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان نشود. بدیهی است، ایران برای تحقق این رویا، ناگزیر از تقسیم قوای خود برای حضور در رقابت‌های فرسایشی بین‌المللی است. از سوی دیگر، حضور تیم دوم ایران در جام ملت‌های آسیا می‌تواند انگیزه دیگر مدعیان والیبال آسیا را برای کسب جام هجدهم بالا ببرد. والیبال آسیا از سال 2011 ایران را بر اریکه خود می‌بیند. تیمی که امپراطوری بلندمدت چشم‌بادامی‌ها بر والیبال آسیا را سرنگون کرد و به قدرت بی‌بدیل قاره کهن تبدیل شد. خبر حضور تیم دوم ایران در هجدهمین دوره والیبال قهرمانی آسیا، موجی از انگیزه را بین تیم‌های خاور دور ایجاد کرد. حالا تیم‌های شرق آسیا و به ویژه ژاپن که در دیدار نهایی بازی‌های آسیایی اینچئون برابر شاگردان کواچ حرفی برای گفتن نداشت، برای ربودن جام هجدهم از ایران، خیز برداشته‌اند. آن‌ها می‌خواهند علاوه بر قهرمانی در این رقابت‌ها، غرور جریحه‌دار شده خود را برابر سروقامتان ایران، تا حدودی التیام بخشند. کاری که البته با حضور تیم دوم ایران هم بسیار دشوار به نظر می‌رسد.  

حمزه زرینی، پوریا فیاضی، مصطفی شریفات، فرهاد سال‌افزون، علی حسینی، مسعود غلامی، معین قلی‌زاده، رحمان داودی، علی شفیعی، رضا صفایی، فرهاد پیروت‌پور و محمدطاهر وادی 12 مرد پیمان اکبری برای حضور در نخستین دیدار تیم ایران در جام ملت‌های آسیا به شمار می‌آیند. تیمی یک‌دست که والیبال‌دوستان ایرانی امید زیادی به آن دارند. کویت تیمی که هیچگاه در سطح اول آسیا مطرح نبوده، حریف امروز ایران است. هرچند شاگردان اکبری تیم کم نام و نشانی را پیش‌رو دارند اما دیدار اول هر جامی، ویژگی‌های خود را دارد. بدون شک امروز عملکرد تیم ایران، زیرذره‌بین دیگر مدعیان قرار می‌گیرد و شرقی‌ها، چشم‌های بادامی خود را تا آنجا که ممکن است بازمی‌کنند تا تیم ناشناخته ایران را به خوبی بشناسند.  

قزاقستان و چین تایپه دیگر حریفان مرحله گروهی ایران به حساب می‌آیند و رویارویی با این تیم‌ها هم می‌تواند حساسیت‌های خاص خود را داشته باشد. باید منتظر ماند و دید، شاگردان اکبری امروز جام هجدهم را چگونه آغاز می‌کنند.  

یاسر سماوات  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار