تامین اجتماعی مخالف کسر اضافه‌کاری کارکنان دولت

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بخشنامه دولت در رابطه با اجرای کسر حق بیمه از اضافه‌کاری کارکنان مشمول اضافه‌کاری تامین اجتماعی لغو شد.

محمد اسماعیل سعیدی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به لغو اجرای کسر حق بیمه از اضافه‌کاری کارکنان مشمول تامین اجتماعی اظهار کرد: دولت با برداشت اشتباه چنین رای‌ را صادر کرده و با بررسی‌های متعدد مشخص شد که با اجرای این طرح، 30 تا 50 درصد از حقوق بازنشستگی کارکنان که سالها به صندوق تامین اجتماعی واریز می‌شد، کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: اجرای این بخشنامه موجب شد تا یک میلیون نفر از کارکنان مشمول تامین اجتماعی که سال‌ها حق بیمه از مزایای آنها کسر شده بود دچار سردرگمی شده و حق و حقوقشان تضییع شود.

سعیدی ادامه داد: با لغو اجرای این بخشنامه کارکنان مشمول از هر جهت از جمله شرایط بازنشستگی و دیگر مزایا تابع قانون مذکور و اصلاحات آن می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: این بخش‌نامه تا یک یا دو هفته دیگر به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شده و این سازمان موظف به اجرای آن است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار