آلبوم آذری «گویلرین قیزی» به بازار آمد

سیاوش اسد‌الهی اولین اولین آلبوم خود را با نام «گویلرین قیزی» به زبان آذری وارد بازار کرد.

سیاوش اسد‌الهی خواننده موسیقی آذری در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اولین آلبوم رسمی خود گفت: برای این آلبوم 4 سال پیش کار خود را آغاز کردم و علیرضا شفقی‌نژاد که 2 قطعه از آلبوم را آهنگسازی کرده در این کار بسیار به من کمک کرده‌اند.

وی ادامه داد: من در مکتب محمد نوری و علیر‌ضا شفقی‌نژاد دوره کلاسیک و صدا‌سازی گذرانده‌ام. همچنین در گروه کر فیلارمونیک، عضو خانه موسیقی و انجمن موسیقی عضویت دارم.

اسد‌الهی افزود: نام آلبوم «گویلرین قیزی» به معنی دختر آسمانها است که شعر آن را جابر اسماعیلی سروده و از جنس عاشقانه‌های موجه است.

وی علت انتخاب زبان ترکی برای انتشار اولین آلبوم عنوان کرد:‌ اصالتم ریشه در آذربایجان دارد و مادر بزرگ و پدربزرگم مرا به فعالیت در عرصه موسیقی آذری تشویق می‌کردند.

اسد‌الهی تصریح کرد: البته من به زبان فارسی هم در کنار زبان آذری خواهم پرداخت و در واقع در سبک «پاپ فولکلور» فعالیت خواهم کرد.

وی در رابطه با قطعات آلبوم توضیح داد: 9 قطعه دارد که قطعه اول برای عروسی داماد،‌ حیدر بابا از استاد شهریار و یک سی بازخوانی ترانه‌های فولکلور قدیمی که آنها را بازخوانی کرده‌ام.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار