سخنرانی نتانیاهو درباره برجام برای یهودیان آمریکا

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه تلاش‌های خود برای ناکام گذاشتن توافق هسته ای، سه‎شنبه این هفته به طور مستقیم با یهودیان آمریکا سخن می‌گوید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش برای ناکام گذاشتن توافق هسته ای تاریخی ایران با قدرت های بزرگ، این هفته به طور مستقیم با یهودیان آمریکا سخن می گوید.

نمایندگان بیش از صد گروه یهودی خبر دادند بنیامین نتانیاهو، که به شدت با توافق هسته ای وین مخالف است، روز سه شنبه در یک سخنرانی اینترنتی، خطاب به یهودیان آمریکا، در این باره سخن می گوید.

در این روز نتانیاهو همچنین در گفتگویی، که اعضای کنگره روسای سازمان های یهودی آمریکا و جمعیت های یهودی آمریکای شمالی سازماندهی می کنند، به برخی سئوالات پاسخ خواهد داد.

نتانیاهو در این گفتگوی اینترنتی تلاش خواهد کرد دیدگاه خود را درباره توافق هسته ای وین، که در آن به لغو تحریم ها علیه ایران در برابر ضمانت های تهران جهت اجتناب از دستیابی به سلاح هسته  ای اشاره شده است، شرح دهد.

"استفان گرینبرگ" عضو کنگره روسای سازمان های یهودی آمریکا و جمعیت های یهودی آمریکای شمالی در این باره مدعی شد:" اشکالات موجود در توافق هسته ای با ایران پیچیده و تبعات آن برای یهودیان آمریکای شمالی بسیار قابل توجه است."

وی افزود:" ما در این شرایط از اظهارات نخست وزیر برای آگاهی دادن به مردم درباره چنین مسائل حیاتی استقبال می کنیم."

در مقابل باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به جان کری، وزیر امور خارجه اش، ماموریت داد تا با سازمان ها و جمعیت های مورد خطاب نتانیاهو رایزنی و گفتگو کند.

تهران و قدرت های بزرگ 23 تیرماه در وین توافقی را در مورد برنامه هسته ای ایران امضا کردند که به موجب آن تهران بسیاری از  فعالیت های هسته ای خود را در برابر لغو تدریجی تحریم های بین‌المللی کاهش خواهد داد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار