علیرضا زاکانی در گفت‌وگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان:

ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها نتیجه برخورد سلیقه‌ای با قانون

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: بی‌ارادگی و برخورد سلیقه‌ای با قانون راه را برای ساخت‌وساز غیر مجاز باز کرده‌ است.

تاپ// ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها نتیجه برخورد سلیقه‌ای با قانون!علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها اظهار داشت: برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، راه درمان هست اما اراده‌ای برای آن وجود ندارد.

وی افزود: نیاز به یک اراده جدی وجود دارد و باید دستگاه‌ةای اجرای و قضای وارد کار شوند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز به دلیل ساختن غیراصولی ساختمان‌ها و ورود به حریم رودخانه و مسیل‌ها باعث ایجاد فاجعه می‌شود. 

زاکانی بیان داشت: به منظور جلوگیری از ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها هزار و یک قانون و‌ آیین نامه وجود دارد، اما بسیاری از آنها به درستی اجرا نمی‌شود این ساخت‌وسازها هم باعث آلودگی آبها می‌شوند و هم خطر آفرین هستند.

وی افزود: یکی از این قوانین، مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که از منظر آلودگی آب‌ها تصویب شده و اگر به همین مصوبه به درستی عمل شود از بسیاری از ساخت‌وسازها در حریم رودخانه‌ها جلوگیری می‌شود.

زاکانی با اشاره به مشکلات پیش روی اجرایی شدن قوانین گفت: مجلس برای این منظور جلسات متعددی برگزار کرده که در مجلس هفتم منجر به تصویب یک طرح شد، اما عده‌ای خاص اعلام کردند همین میزان قانون برای جلویگری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها، احیای مناطق آسیب‌دیده و حمایت از اهالی بومی منطقه کفایت می‌کند و نیاز به قوانین جدید وجود ندارد.

وی افزود: فرمانداری‌ها، شورا و شهرداری‌ها، محیط‌زیست و حتی وزارت کشاورزی از نهادهای مرتبط با ساخت‌وسازهای غیرمجاز هستند و برای جلوگیری آن نیاز به کار جمعی است.

زاکانی در پایان گفت: سخن آخر اینکه قانون وجود دارد، اما برخورد سلیقه‌ای با قانون است که باعث ایجاد فجایعی مانند سیل تهران می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
مگه ...مگه داریم .مگه میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
تمام مشکلات کشور نتیجه برخورد سلیقه ای.
آخرین اخبار