تحريم دو شرکت پتروپارس لغو شد

اتحادیه اروپا دو شرکت نفتی ایران را از فهرست تحریم‌های خود خارج کرد و این نخستین اقدام اتحادیه اروپا از زمان حصول توافق هسته‌ای وین است.

سيدهادی ميرباقری سخنگوی شرکت پتروپارس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص خروج دو شرکت از ليست تحريم‌ها اظهار داشت: اتحادیه اروپا دو شرکت نفتی ایران را از فهرست تحریم‌های خود خارج کرد و این نخستین اقدام اتحادیه اروپا از زمان حصول توافق هسته‌ای وین است.

وي تصريح کرد: چند وقت پيش از تحريم‌ها اتحاديه اروپا دو شرکت عملیات و مدیریت پتروپارس و شرکت مهندسی منابع پتروپارس را از ليست تحريم خارج کرد.

میرباقری تاکید کرد: چند ماه پیش شرکت پتروپارس به خاطر اینکه گفته بودند این شرکت در آلودگی هوا و برخی از مسائل نقش داشته تحریم کرده بودند اما بعد از ارائه مدارک و مستندات و شکایتی که شرکت پتروپارس به دادگاه لایحه کرده بود این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و بالاخره تأیید کردند که این شرکت در توسعه میادین گازی فعالیت می‌کند نه هسته‌ای و نظامی.

طبق این گزارش اتحادیه اروپا اعلام کرده بودند که برای قرار دادن آنها در فهرست تحریم‌ها مدرک کافی وجود ندارد. این شرکت‌ها بخشی از یک گروه هستند که مشغول استخراج گاز طبیعی در میدان گازی پارس جنوبی هستند. شرکت‌های مذکور در ماه مه از دادگاه اتحادیه اروپا فرجام‌خواهی کرده بودند.

براساس این گزارش شورای وزرای اتحادیه اروپا همچنین روز جمعه اعلام کرد اولین اقدامات حقوقی برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و کشورهای گروه 1+5 را تصویب کرده است.

طبق این گزارش در خبر بی‌بی‌سی نقل شده که در یادداشت خزانه‌داری انگلیس آمده است: بلوکه کردن دارایی‌ها از این پس در مورد این شرکت‌ها اجرا نمی‌شود.

دادگاه اتحادیه اروپا پس از آنکه عدم مخالفت شورای اروپا را دریافت کرد، این شرکت‌ها را از فهرست تحریم‌ها خارج کرده است.

برداشته شدن تحریم‌ها علیه این دو شرکت درحالی است که این دادگاه اروپایی تحریم‌ها ضد دو شرکت دیگر ایرانی به‌نام‌های پتروپارس ایران و خدمات میادین نفتی پتروپارس را پابرجا نگه داشته است چون این شرکت‌ها سهم بیشتری در گروه مادرشرکت ملی نفت ایران دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار