مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران:

اپلیکیشن همخون‌ یار خدمتی نوین برای آگاهی بیشتر اهدا کنندگان

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت: به دلیل بالا بودن اهمیت آگاهی و مسئولیت پذیری اهدا کنندگان خون سازمان انتقال خون به کمک اپراتور همراه اول اپلیکیشنی را با هدف ارتقاء سطح آگاهی اهدا کنندگان رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان علی اکبر پور فتح‌اله  مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران، در نشست خبری که به مناسبت هفته اهدای خون بر گزار شد، گفت: امروزه سازمان انتقال خون به عنوان یک برند در سطح کشورها و مراکزی که در زمینه طب انتقال خون کار می‌کنند، شناخته شده‌ است.
 
وی ادامه داد: ما وارد عصر جدیدی از انتقال خون می‌شویم، در گذشته تمام تاکیدها بر تولید فرآورده‌های خونی و فرآورده‌های مختلفی بود که برای بیماران مورد استفاده قرار می‌گرفته است و طبعا بخش بسیار مهمی در نجات جان بیماران و ارتقاء سطح دانش پزشکی، ارتقاء جراحی‌ها و ادامه حیات زندگی بیماران وابسته به خون برعهده داشت.

پورفتح الله گفت: سازمان انتقال خون به کمک اپراتور همراه اول اپلیکیشنی را با هدف بالا بردن سطح آگاهی و مسئولیت پذیری اهدا کنندگان طراحی و رونمایی کرده است. 

وی افزود: امروز وارد عصر جدید مدیریت خون بیمار می‌‌شویم، یعنی تلاش می‌کنیم تا خون بیمار را حفظ کنیم تا به خون دیگران نیازی نداشته باشد. خون و فرآورد‌ه‌های خونی شمشیر دو لبه هستند همانطور که نجات‌ بخشند، ممکن است مانند دهه 80 سازمان را دچار چالش کنند. 

پورفتح‌اله اذعان داشت: با همکاری یازده انجمن تخصصی و سازمان نظام پزشکی راهنمای ملی مصرف خون و فرآورده‌های خونی را تدوین کردیم که به زودی ابلاغ خواهد شد. اما نکته حائز اهمیت اجرایی شدن این راهنما است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار