کرمان؛

بافت شهر کرمان منضبط نیست

شهردار کرمان با بیان این که شهر کرمان از نظر شیب زمین صفر است و شیب طولی و عرضی ندارد گفت: بافت شهر در مقطع‌های مختلف ساخته شده و در یک نظام منضبطی نبودند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی شهرداری ،مهندس ابوالقاسم سیف الهی افزود: وقتی بارندگی می‌شود آب از پشت‌بام و حیاط خانه‌ها وارد کوچه‌ها و خیابان‌ها می‌شود در حالی که سیستم هدایت آب در کرمان وجود ندارد.

وی با اشاره به این که باید برای آب‌های سطحی در نقطه‌های مختلف شهر برنامه‌ریزی شود تاکید کرد: اگرچه هنوز فاضلاب شهری بیش از 20 درصد پیش‌رفت ندارد، اما به‌دلیل این‌که سیستم بسته پیش‌بینی شده، حجم آب زیادی را نمی‌تواند منتقل کند و فقط برای فاضلاب خانه‌ها در نظر گرفته شده است.

به گفته شهردار کرمان دو فرمول پیشنهادی مشاور، حفر چاه‌های سطحی و ایجاد گودال‌باغچه‌ها و جوی‌های عریض است که البته حفر چاه‌های جذبی به این دلیل که سطح آب‌های زیرزمینی بالا آمده، جوابگو نیست.

مهندس سیف الهی با بیان این که چاه جذبی در ربع ساعت نخست بارندگی پُر می‌شود افزود: باید برای شهر جدول و جوی عریض ایجاد شود و آب داخل جوی‌ها، فرصتی برای جذب شدن به زمین داشته باشد.

وی با اشاره به پمپاژ آب با تانکر و پمپ گفت: در خیلی نقاط، شهر کرمان بن‌بست است و امکان هدایت آب نیست.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: بافت ، شهر ، منضبط ، نظام ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.