پیام وزیر بهداشت به همایش فعالان نشریات دانشجویی:

انتشار نشریات دانشجویی نباید جنبه رفع تکلیف داشته باشد

وزیر بهداشت در پیامی به همایش فعالان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاکید کرد: نشریات دانشجویی به عنوان یکی از مهم‌ترین عرصه‌های فعالیت‌های دانشجویی حاصل پویش و عصاره فکر دغدغه‌مندانی است که برای ارتقای شاخص‌های علمی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه و جامعه قلم می‌زنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در متن پیام دکتر سیدحسن هاشمی به همایش فعالان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آمده است: یکی از رسالت‌های سترگ نهاد دانشگاه ایجاد ارتباط میان جامعه و نسل فرهیخته است. برای نیل به این مهم و تحقق این مطلوب، جایگاه نشریات دانشجویی، جایگاهی تاثیرگذار و غیرقابل انکار است. چراکه نشریات دانشجویی عرصه‌ای برای مشارکت اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی و به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و آیینه‌ای است که تصویر جامعه را به خوبی نشان می‌دهد. شکل‌گیری و تثبیت یک گروه اجتماعی، نظیر یک نشریه دانشجویی به همبستگی درونی اعضای خود می‌افزاید و چنانچه ارزش‌های حاکم بر فرهنگ عمومی مبنای رفتار مدیران مسئول نشریات باشد، به تقویت همبستگی عمومی، دانشگاهیان نیز یاری می‌رسانند.

در بخشی از پیام وزیر بهداشت آمده است: دانشجویان با استفاده از نشریات دانشجویی قالب ارتباطی خاصی را برای برقراری کانال‌های ارتباطی با جامعه فرا می‌گیرند. از طریق نشریات دانشجویی علم، امنیت و تدین به جامعه و مخاطبان تزریق می‌شود. لذا اگر این نشریات به رسالت خود که بیدارگری و هویت‌بخشی فرهنگی است، آنگونه شایسته و بایسته است عمل کنند، باعث رشد عقلانیت و باروری و بالندگی و نهال اعتدال فرهنگی در جامعه می‌شوند. از این رو نکته مهمی که در فعالیت نشریات باید به آن توجه کرد، حفظ حرمت قلم است، چراکه قلم تبلور اندیشه آدمی است و نباید با توهین و تخریب به حرمت قلم خدشه وارد کرد.

دیگر اینکه نشریه دانشجویی باید پویا و حاصل کار جمعی افراد باشد. نباید انتشار این نشریات فقط جنبه رفع تکلیف داشته باشد و سلیقه‌های فردی بر محتوا و انتشار آن حاکم باشد. یکی از کارکردهای نشریات دانشجویی نقش تفسیری و هدایت‌گری آنهاست. یک نشریه دانشجویی باید پیشرو باشد و بتواند اطلاعات مورد نیاز مخاطبان را منسجم کند و به آنها دید تحلیلی بدهد.

جان کلام آنکه نشریات دانشجویی به عنوان یکی از مهم‌ترین عرصه‌های فعالیت‌های دانشجویی حاصل پویش و عصاره فکر دغدغه‌مندانی است که برای ارتقای شاخص‌های علمی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه و جامعه قلم می‌زنند. از این رو رفع مشکل‌ها و تسهیل مسیر رشد و توسعه این حوزه، از فعالیت‌های دانشجویی در نهایت به نفع دانشگاه و جامعه خواهد بود و ما نیز بر آنیم که در این مسیر در کنار شما باشیم، چراکه بر این باوریم که سرمایه‌گذاری و تلاش در راستای رشد کیفی و کمی نشریات دانشجویی باعث ایجاد شوق در دانشجویان در پرداختن به مسائل اصلی انقلاب و پاسداری از دستاوردهای آن می‌شود.

در ادامه این پیام تاکید شده است: گردهمایی فعالان نشریات در قالب نشست‌های مدیران مسئول، جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای و موضوعی و کارگاه‌ها و همایش‌های ملی بهترین فرصت برای تقریب و هم‌افزایی دانشجویان و تقویت ارتباط و تعامل بیان نشریات از طریق به اشتراک گذاشتن تجربیات و دستاوردها و تخصیص قطب بندی‌هاست.

وزیر بهداشت در خاتمه پیام خود خطاب به فعالان نشریات دانشجویی عنوان کرد: ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نشست سراسری فعالان نشریات دانشجویی و به امید آنکه این نشست راه را برای تقویت تعامل مدیران مسئول و سردبیران با مدیریت فرهنگی، دانشجویی دانشگاه‌ها بیش از پیش هموار نماید، برای شما عزیزان دانشجو در همه امور فردی و اجتماعی به ویژه در عرصه فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی از خداوند متعال آرزوی توفیق روزافزون می‌کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار