مهاباد؛

وقف حدود یک میلیارد ریال از آغاز امسال تاکنون در شهرستان مهاباد

بیش از نود و پنج درصد موقوفات شهرستان مهاباد در اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان به ثبت رسیده و مهاباد در این زمینه همچنان در استان پیشتاز است.

وقف حدود یک میلیارد ریال از آغاز امسال تاکنون در شهرستان مهابادبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد؛  معاون اداره اوقاف و خیریه شهرستان مهاباد گفت : در چهار ماه امسال سه موقوفه جدید به تعداد موقوفات این شهرستان اضافه شد.

بانه ای با اشاره به اینکه هر سه موقوفه جدید ، وقف مسجد شده اند افزود : دو مورد از این موقوفات در ماه مبارک رمضان وقف شد.

وی درباره نحوه واگذاری موقوفات به مردم افزود : املاک وقفی از طریق مزایده به بالاترین قیمت پیشنهادی به مردم اجاره داده می شود.

بگفته معاون اداره اوقاف و خیریه شهرستان مهاباد ، در این شهرستان هم اکنون 411 موقوفه با حدود یکهزار و بیست و هشت رقبه وجود دارد که از این تعداد حدود 186 مورد درآمد زا و بقیه انتفاعی هستند.

در دین مبین اسلام توصیه شده که مسلمانان علاوه بر اينکه وجودشان در زندگي دنیوی منشأ خير و برکت است باید از خود آثار نيکي در جامعه بر جای بگذارند و چه بهتر که آنچه از ما به یادگار می ماند آثار نیکی باشد که در یاد همگان ماندگار شود.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: افزایش ، وقف ، درمهاباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.