معاون سیاسی سپاه:

شکایت از تهدید آشکار آمریکایی ها باید در دستور کار باشد

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تهدیدات نظامی سران آمریکایی گفت: باید این تهدیدات آشکار را با واکنش به موقع، اعلام شکایت و انتقال موضوع به محافل بین المللی دنبال کنیم.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی کل سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار رسول سنایی راد با اشاره به موضوع تهدیدات دولتمردان آمریکایی علیه ایران افزود: بخشی از این تهدیدات را باید نوعی رجزخوانی بعد از یک توافق که هنوز نهایی نشده، دانست.

وی ادامه داد: آمریکایی ها برای متقاعد کردن افراطیون داخلی خود این کار را انجام می دهند و تا حدودی معمول است که در برخی توافقات رجزخوانی هایی صورت دهند تا اعلام کنند برنده و پیروز میدان نبرد دیپلماتیک بوده اند.

سنایی راد گفت: بخشی دیگر از آن ناشی از خصلت و ذات استکباری آمریکایی ها است که این خود موید بی اعتمادی منطقی نظام به آنها به حساب می آید و در واقع ماهیت استکباری و زورگویانه آمریکایی ها را نشان می دهد.

معاون سیاسی سپاه تصریح کرد: بخش دیگری از این سخنان برای پاسخ متحدان منطقه ای آنها از جمله رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای وابسته عربی است.

وی خاطرنشان کرد: اما واقعیت این است که از طرف دیگر این ماهیت برملا شده هشداری به ما می دهد که باید در نوع نگاه و ارزیابی خود نسبت به آمریکایی ها و ادامه خصلت دشمنی آنها با ما، مواظبت هایی داشته باشیم.

سنایی راد افزود: اینکه آنها سر میز مذاکره نشسته اند و از توافق صحبت کردند اما همچنان اسلحه را هم به سمت ما گرفتند، این پیام را به ما منتقل می کند که باید همچنان بی اعتمادیمان را به آمریکایی ها حفظ کنیم و آمادگی های خود را داشته باشیم.

معاون سیاسی سپاه تاکید کرد: باید این تهدید آشکار را با واکنش به موقع و اعلام شکایت و انتقال موضوع به محافل بین المللی دنبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شاید بخشی از این موضوع بعد از فضای مذاکرات و توافق روی برجام نوعی رجزخوانی برای افکار عمومی داخلی و طیف افراطیون خودشان باشد و بگویند اصل ماجرا تغییر نکرده و ما همه گزینه ها را برای خود حفظ کرده ایم اما واقعیت این است که رفتار بدون منطق و ضوابط گریز آمریکایی ها را نیز نشان می دهد که باید محافل بین المللی مثل سازمان ملل در جریان این رفتار قرار بگیرند.

معاون سیاسی سپاه تاکید کرد که شکایت در محافل بین المللی در مقابل این تهدیدات باید در دستور کار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
احمد
۱۷:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
باید یک بار برای همیشه حق این آمریکاییها روگذاشت کف دستشان