دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی:

جشنواره دانش‌آموزی دریا با ترویج اهمیت راهبردی دریا در میان دانش‌آموزان

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی گفت: جشنواره دانش‌آموزی دریا با ترویج اهمیت راهبردی دریا و صنایع وابسته به آن در میان دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جواناظهار کرد: جشنواره دانش‌آموزی دریا به منظور ترویج اهمیت راهبردی دریا و صنایع وابسته به آن در میان دانش آموزان برگزار شده و پژوهش سراها می‌توانند نقش مهمی در روند برگزاری این جشنواره ایفا کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: در این جشنواره دانش‌آموزان راهنمای شغلی و تحصیلی می‌شوند و نظر آنها را معطوف به دریا می‌کنیم این جشنواره در کل دنیا برگزار می‌شود.

سیف بااشاره به رشته‌های مختلف در این جشنواره خاطر نشان کرد: در این جشنواره 10 رشته مختلف نقاشی، عکاسی، داستان کوتاه و . . . مطرح می شود. که دانش‌آموزان می‌توانند عکس ارسال کنند. 

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره تصریح کرد: ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی با هدف فرهنگ‌سازی در میان دانش‌آموزان و خانواده‌های ایرانی برگزار شده و از مهم‌ترین اهداف آن آشنایی دانش‌آموزان و خانواده‌ها با دریا و اهمیت آن در کشور، تبدیل شدن امور دریایی به یک موضوع مطرح در فعالیت‌های دانش‌آموزان، هدایت شغلی دانش‌آموزان و هدایت تحصیلی دانش آموزان نخبه به سمت رشته‌های تحصیلی مرتبط با دریا می‌باشد.

وی عنوان کرد: از محورهای مهم این جشنواره جایگاه دریا در کشور ایران، دریانوردی،‌ کشتی سازی نقش دریا و تامین انرژی، دریا و شهرهای تحصیلی، دریا و تامین امنیت غذایی کشور، دریا و حفاظت محیط زیست، جایگاه و اهمیت خلیج فارس و مشاغل محیط زیست، جایگاه و اهمیت خلیج فارس و مشاغل دریایی می‌باشد. 

سیف بیان کرد: پژوهش سراها علاوه بر تبلیغ جشنواره و جمع آوری آثار با آموزش ساختن شناورهای کنترل از راه دور به دانش‌آموزان و حضور تیم‌های برگزیده در مسابقه نهایی که همزمان با اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود در این جشنواره شرکت می‌کنند. 

لازم به ذکر است دانش‌آموزان می‌توانند تا پایان شهریور ماه عکس و مقالات خود را ارسال کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار