ندیمی در گفت‌‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سفر گروه‌های اقتصادی اروپایی نوید قراردادهای خوب را می‌دهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط بوجود آمده سفر گروه‌های اقتصادی وسیاسی به کشورمان، روزهای روشن‌تر و قراردادهای خوب اقتصادی را به مردم ایران نوید می‌دهد.

سفر گروه‌های اقتصادی اروپایی نوید قراردادهای خوب را می‌دهد"ابوذر ندیمی" در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با تأکید بر اینکه سفر هیئت‌های اروپایی به ایران به نفع کشور ما است گفت: در مرحله نخست هیئت آلمانی و در رأس آنها قائم مقام صدر اعظم آن کشور به همراه تیم اقتصادی در مرحله دوم، موگیرینی ریئس کمیسیون خارجی اتحادیه اروپا با گروه اقتصادی ایتالیایی و همچنین در مرحله بعدی فابیوس وزیرامورخارجه فرانسه به کشورمان آمدند.

وی افزود: اینکه هیئت‌های اروپایی با این سرعت به سمت ایران سرازیر شدند نشان می‌دهد که آنها به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر نمی‌شود با تبلیغات منفی، افکار عمومی جهان را ضد مردم ایران بسیج کنند.
 
ندیمی ادامه داد: آنها از گذشته‌شان درس گرفتند و با سفرهای خود به کشورمان افکار عمومی جهانی، به نفع ما تغییر کرده و در واقع حقانیت ما به نوعی بر جهان آشکار شده است.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کنونی انتقاد از سفر فابیوس به کشورمان صحیح نیست زیرا می‌توانیم از شرایط بوجود آمده در جهت منافع ملی کشورمان نهایت بهره را ببریم به ویژه آنکه قرار است گروه‌های اقتصادی بزرگ فرانسوی در شهریور امسال به ایران سفر کنند.
 
ندیمی در پاسخ به کسانی که معتقدند ورود خونهای آلوده به کشورمان در زمان نخست وزیری فابیوس اتفاق افتاده است بنابراین باید مانع سفر او به ایران می‌شدیم گفت: موضوع خون‌های آلوده را می‌‌توانیم از طریق مجراهای قانونی و با طرح شکایت از آن در دادگاه‌های بین‌المللی پیگیری کنیم تا به حق و حقوق مردم کشورمان برسیم.

وی افزود: سفر هیئت‌های اروپایی به ایران نشانه امنیت و ثبات اقتصادی کشورمان است و موجب می‌شود تا سرمایه داران داخلی نیز تشویق شوند در کشور سرمایه گذاری کنند و به این ترتیب بخش خصوصی نیز پویاتر خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیئت‌های اقتصادی و سیاسی اروپایی در پی قراردادهای اقتصادی بهتری با ما هستند و ما نیز به دنبال تنظیم قرارداد بهتر با این کشورها هستیم و سود مردم و کشورمان را در نظر می‌گیریم، همچنین هیچ جای قانون نیامده است که با این گروه‌های اقتصادی اروپایی مذاکره و مراوده نداشته باشیم زیرا نه خلاف قانون و نه خلاف شرع است.

ندیمی با بیان اینکه صنعت کشور ما برگرفته از صنعت اروپایی است، افزود: کشوری مانند چین نمی‌تواند، مشکل صنعت کشور ما را حل کند، زیرا برای مثال بیشتر قطعات اتوموبیل‌سازی ما از کشورهای اروپایی بوده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: با سفر این هیئت‌های اروپایی حق بستن قرارداد خوب در اختیار ما است و ما می‌توانیم آن گروه را که سود و منفعت بیشتر به ما می‌رسانند انتخاب کنیم و قراردادهای خیلی خوبی را با آنها منعقد کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار