اوباما روز چهارشنبه برای دفاع از توافق به میدان می آید

«توافق هسته ای در کنگره با تردید و بدبینی عمیقی رو به رو شده است و پرزیدنت اوباما تلاش می کند قانونگذاران را برای حمایت از توافق 14 جولای متقاعد نماید ...»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جام نیوز: روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" (WSJ) در خبر تحت عنوان "اوباما روزچهارشنبه در موضوع توافق ایران سخنرانی خواهد کرد" به توافق هسته ای و مشکلات پیش روی آن پرداخت.
 

در این گزارش آمده است: «پرزیدنت باراک اوباما کارزار عمومی خود برای جلب حمایت از توافق هسته ای با ایران را تشدید خواهد کرد و هفته آینده [میلادی] در حمایت از توافق سخنرانی خواهد داشت.
 
 
"جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید با اعلام این موضوع گفت: آقای اوباما روز چهارشنبه در دانشگاه واشنگتن دی سی سخنرانی خواهد کرد.»
 
این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: «توافق هسته ای در کنگره با تردید و بدبینی عمیقی رو به رو شده است و پرزیدنت اوباما تلاش می کند قانونگذاران را برای حمایت از توافق 14 جولای متقاعد نموده و جلوی از هم پاشیدن آن را بگیرد. قرار است کنگره در ماه سپتامبر، پس از 60 روز بررسی توافق، در مورد توافق رای داده و اعلام نماید آن را به تصویب می رساند یا رد خواهد کرد.
 
 
در راستای تلاش های کاخ سفید برای نهایی شدن توافق، "ارنست مونیز" وزیر انرژی [آمریکا] روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید حضور یافت. او به نگرانی های قانونگذاران در رابطه با آنچه به اصطلاح توافق جانبی میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی خوانده می شود پرداخته و گفت: "هیچ توافق جانبی وجود ندارد."
 
 
مونیز در رابطه با سفر "یوکیا آمانو" مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای به واشنگتن که قرار است روز چهارشنبه صورت پذیرد نیز اظهار نظر کرده و گفت: "به عقیده من این سفر بسیار مفید خواهد بود". آمانو در سفر به آمریکا با اعضای کمیته روابط خارجی سنا ملاقات خواهد کرد.»
 
 
"وال استریت ژورنال" نوشت: «آقای اوباما وعده داده که در صورت رد توافق توسط کنگره، مصوبه کنگره را وتو خواهد کرد. کاخ سفید چشم داشت چندانی به جلب حمایت جمهوری خواهان کنگره نسبت به توافق ندارد و برای به دست آوردن رای دموکرات ها و جلوگیری از بی اثر ساختن وتوی رئیس جمهور تلاش می کند.
 
 
سخنرانی طولانی مدت یکی از راه های مورد علاقه آقای اوباما برای بیان سیاست های خود به مردم آمریکاست. سخنرانی او در رابطه با ایران، همزمان با تعطیلات ماه اوت کنگره است؛ در حالی که انتظار می رود قانونگذاران از طرف گروه های حامی اسرائیل که با توافق مخالفند، برای رد توافق تحت فشار باشند.»
 
 
در انتهای این گزارش آمده است: «انتخاب دانشگاه واشنگتن به عنوان مکان سخنرانی روز چهارشنبه اوباما از سوی کاخ سفید، به این علت است که "جان اف کندی" بیش از 50 سال پیش در همین محل سخنرانی در رابطه با استفاده از دیپلماسی برای رویارویی با تهدید جنگ هسته ای داشته است. آقای "مونیز" گفت که پرزیدنت اوباما می خواهد از این موقعیت استفاده کرده و ارتباط توافق هسته ای ایران را با منافع گسترده امنیت ملی روشن سازد.»

اوباما روز چهارشنبه برای دفاع از توافق به میدان می آید
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.