رئیس اتاق ایران عنوان کرد:

لزوم افزایش مبادلات تجاری ایران و تایلند/ گذر از تحریم با نگاه به اقتصاد مقاومتی

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: امیدواریم با توانمندسازی بخش خصوصی شاهد افزایش مبادلات تجاری ایران و تایلند باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران، در دیدار با سفیر کشور تایلند با اشاره به اینکه  ایران این روزها شاهد رفت و آمد هیئت‌های تجاری است، گفت: ما در این سفرها دوستان خود را که در دوران تحریم همراه ما بودن بیش از قبل کنار خود خواهیم داشت.

وی افزود: ما نگاه ویژه به کشورهای شرق آسیا به خصوص تایلند داریم و تمایل به گسترش روابط تجاری و اقتصادی با این کشور را داریم.

رئیس اتاق ایران با اشاره به میزان صادرات و واردات با کشور تایلند گفت: از سهم واردات تایلند سهم ایران بسیار ناچیز است و همچنین از رقم 50 میلیارد دلاری صادرات ایران در سال گذشته تنها 90 میلیون دلار کالا به تایلند صادر شده است که این ارقام نشان دهنده این است که باید توجه ویژه‌ای به افزایش مبادلات تجاری نمود.

وی ادامه داد: ما منتظر سفر رئیس اتاق تایلند به ایران جهت گسترش و تسهیل مراودات تجاری هستیم.

جلال پور بر این نکته تاکید کرد: که بخش خصوص در سال‌های تحریم توانسته روی پای خود بایستد و حتی در بخشی از زمینه‌ها نیز رشد کرده است.

به گفته رئیس اتاق ایران در رفت وآمدهای هیئت‌های تجاری به ایران باید مراودات بین بخش‌های خصوص کشورها افزایش یابد تا شاهد توانمندسازی بخش خصوصی باشیم.

وی اظهار کرد: گذر از تحریم ها با نگاه به اقتصاد مقاومتی همراه است و ودر این نگاه ما شاهد توانمند سازی بخش خصوصی خواهیم بود.

رئیس اتاق ایران گفت: اتاق بازرگانی آمادگی دارد تا از تشکل‌ها و وضعیت‌ها و پتانسیل‌های کشور استقاده کند و با همکاری اتاق تایلند هیئت‌های تخصصی در قالب ملاقات‌های بی توبی( رو در رو) استقاده کند.

جلال پور تاکید کرد: باید سطح مراودات ایران و تایلند به حدی برسد تا شورای مشترک و بعد از آن اتاق مشترک را بتوانیم تشکیل دهیم.

** زمینه همکاری‌های مشترک ایران و تایلند در خودروسازی

رافمی چیتهام سفیر کشور تایلند در ادامه دیدار خود با رئیس اتاق بازرگانی گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و تایلند در حدی که باید باشد نیست و این ارقام باید افزایش پیدا کند.

وی افزود: تایلند در زمینه کشاورزی و نساجی و فرآورده‌های غذایی قدرتمند است و ایران در پروژه‌های نفت و گاز توانمند می‌باشد و در این راستا ایران و تایلند می‌توانند در زمینه خودرو سازی نیز پروژه‌های مشترک را به سرانجام برسانند.

وی با اشاره به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته ای گفت: با برداشته شدن تحریم‌ها موقعیت خوبی برای هیئت‌های تجاری خصوصا تایلند فراهم شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته هیئت ایرانی به تایلند سفر کردند و امیدواریم اوایل سال میلادی هیئت تایلندی با سفر به ایران زمینه سرمایه گذاری‌های اقتصادی را هموار نماید.

وی به اینکه نیز اشاره کرد: ایران در سال‌های تحریم از کار نافتاده و اقتصاد مقاومتی موثر واقع شده است.

سفیر تایلند تصریح کرد: ایران نقش مهمی در منطقه دارد و تایلند خواهان گسترش مبادلات تجاری خود با ایران است.

وی به اینکه نیز اشاره کرد: در آینده‌ای نزدیک با دیدار وزرای ایران و تایلند شاهد کمیسیون مشترک میان این دو کشور خواهیم بود.
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار